تبلیغات
حدیث موضوعی چند همسری (chandhamsari.ir) - نقد و نظر چند همسری/نگرشها زنان به مقوله چند همسری
پایداری خانواده و تکثیر نسل در سایه چند همسری اسلامی از ضرورت‌های امروز ماست.
 
میدانیم تعدد زوجات طبق آیات قرآن و سنت اهلبیت (ع) جایز است، از طرفی جمعیت دختران و زنان مجرد بالای 25 سال رو به افزایش و سن ازدواج بالا رفته و نیز اقبال مردان مجرد به ازدواج کاهش یافته است شما فکر می کنید درباره دختران و زنان مجرد چه باید کرد؟




تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

تاریخ روز
















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
 
 
نویسنده : ذبیح خراسانی
تاریخ : پنجشنبه 27 شهریور 1393
نظرات
نقد و نظر چند همسری/نگرشها زنان به مقوله چند همسری

یکی از کاربران عزیز که ظاهراً از خواهران دینی هستند به نام شورا مطالبی را ارائه نمودند که جهت نقد و بررسی تقدیم نموده و ادامه بحث را به دوستان عزیز واگذار می نمایم.

الف- بیان نگرشهای خود به مقوله چند همسری

1.    تفکر میانه و معتدل:

گفتند در میان موافقان و مخالفان چند همسری تفکری میانه دارند همان دستور و سنت اسلام؛ گفتند: «خیرالامور اوسطها» و «لا جبر ولا تفویض بل امر بین الامرین»

نقد: تا آنجایی که سراغ داریم شما یکی از کاربران فعال این عرصه و نماینده گروه نه چندان موافق چند همسری هستید و افراد زیادی را به دنبال افکار خود همراه می کنید. ضمن تشکر از شما اما
میتوانید بگویید معنای80 % ازدواج اجباری مردان مجرد با زنان مجرد و دختران مسن در نظر سنجی صفحه اول وبلاگ چیست که شما در هیچ یک از کامنتهایتان با آن مخالفت نکردید؟ حد اقل از انسانهای معتدل انتظار اعتدال می رود نه رگبار بستن همه غیر از خود.
دوست داشتم یکی از شماها با ازدواج اجباری مخالفت کند که مغایر با اسلام است اما با همه دلایل و نشر فتاوای مراجع دریغ از یک بار تأیید یا دفاع از مباحث دینی و بلکه ادامه مباحث و بی توجه با نظرات دوستان که در مقابل مراجع سخن گفتند و آنها را با پاپ مقایسه کردند وقتی جواب داده شد باز مغرضانه مخالفت کردند که پاسخها چنین و چنان است. سؤال من این است که این چطور منطق و اعتدال و انصافی است که وقتی صاحب خانه سفره بحثی را پهن می کند به ان سفره پشت کرده و به مخالفان واگذار شود؟ آیا این غیر از تأیید مخالفان است؟ که ترجیح بلا مرجح و غیر معتدل از سوی شماست.

آیا خجالت آور نیست در کشوری که مدعی ارادت به اهلبیت ع است، با آنچه که اهل بیت رضایت دارند که اولی بالمؤمنین هستند مخالفت عملی و نظری صورت گیرد؟ و البته گاهی با شعار کلیشه ای گفته شود همان دستور و سنت اسلام؟

آیا باید ظلم کردن به دختران مسن و زنان مجرد(همان نظریه به دریا ریختن و حبس کردن تا دم مرگ) با نظریه عمل به سنت نبوی مساوی 7 درصد باشد و از ان طرف موافق با سنت نبوی هم 7/5 درصد؟
 یعنی در بین 1586 نظر فقط 117 نفر موافق با سنت نبوی باشند؟ آیا این معنای شیعه بودن است؟ که شما هم جزء ساکتین و بلکه در کامنتهای متعدد و با مباحث مختلف و تأیید مخالفان این وبلاگ تقویت کنندگان جنبه های دیگر نظر سنجی غیر از سنت نبوی بوده اید.

2. تنازع با مخالفان چند همسری:

بعد گفته اند: ما معتقدیم که عقیده مخالفان چندهمسری صحیح نیست چون که تعدد زوجات را راه حل مشکل فساد جامعه نمیدانند درحالی که زنان مجرد در میان مردان متاهل بیشتر دیده میشوند و با روابط خود با آنها به همه خانواده ها ضربه میزنند وخود نیز ضربه روحی وروانی میخورند و در نهایت طعم زندگی نرمال و هنجار را نیز نمی چشند؛

این مطلب درستی است که زنان مجرد بیشتر به مردان متأهل امید می بندند تا مردان مجرد چرا که شانس مردان مجرد برای ازدواج با دختران باکره بیشتر است و لذا کمتر به زنان مجرد(مطلقه یا شوهر مرده) مراجعه می کنند. خب اینجا سنت نبوی تعدد زوجات مطرح می شود و البته شرایط خودش را دارد که ما به همه مباحثی که تاکنون داشته ایم به این شرایط بطور جدی ورود پیدا نکردیم چرا که همچنان تمایل داریم اصل این سنت را به جامعه بقبولانیم که سنت حسنه است نه سیئه و مقبوح! متأسفانه افراد باسواد و اندیشمند و حتی کسانی که اهل قرآن و حدیث هم هستند در تهجر هستند و تعدد زوجات را به بهانه های مختلف رد می کنند و نمی پسندند و اگر کسی به این موضوع بپردازد او را متهم به شهوت رانی و نفس پرستی و ... می کنند.
و اگر تعدد زوجات نباشد البته از نوع دائم، باعث می شود ازدواج‌ موقتی که برای ضرورت دینی مطرح شده است، با فراوانی و تکرر دفعات آن، جنبه عادت به دو صورت بیمارگونه SA و تجارت ابتذال در جامعه نمود پیدا کند و مفاسد سنت حسنه ازدواج موقت را دوچندان نماید. بطوری که بعد از سالها، زنی که به ازدواج دائم تن نمی داده حالا در آخر عمرش که محتاج همسر باشد دیگر کسی او را یاور و همدم نباشد.

3. موافق مشروط با چند همسری:

و نیز شورا می گویند:
 با نظر موافقان چندهمسری ( به شکل جبر و تحمیل و یا مخفی و پرمخاطره)، مخالف هستند.

من سؤال می کنم که کدام یک از موافقان چند همسری با ازدواج اجباری و تحمیلی یا مخفی و پر مخاطره موافق است؟
کدام مرد است که از باب تکلیف و عرق مذهبی و ایمانی خود پذیرای مسئولیت سنگین چند همسری بشود و باز آن را با سخت ترین و بد ترین شرایط تلخ بر عهده بگیرد؟
بله ممکن است شخصی برای مهیا کردن شرایط استکمالی چند همسری در مدت زمانی کوتاه و با شرایط خاصی که دارد سختی این نوع زندگی مخفیانه را بپذیرد اما اینکه بخواهد برای همیشه مخفی بماند یا بداند که بعد از علنی شدن ان زندگیش متزلزل می گردد، چنین فردی مگر بالا خانه خود را اجاره داده باشد که به هزار آبرو و حیثیت زندگی تشکیل دهد و با سختی و تلخی زندگی دیگر، بنیان زندگی اول خود را به بدترین حالت از دست بدهد.
افرادی که با چنین شرایطی اقدام به چند همسری می کنند می توانند موارد کاملا استثنایی باشند که چنین روشی را به همه تعمیم نمی شود داد و فرد خاص خودش را با شرایط خاص خودش را می طلبد. و هیچ کدام از اساتید یا مشاوران خانواده که نظر اسلامی دارند را سراغ ندارم که چنین روشی را فی الابتدا قبول و توصیه نمایند.

و باید عرض کنم تمام مردان دوست دارند که همسر دیگری هم داشته باشند مگر دلیل دیگری باعث شود چنین میلی بالکل نداشته باشد.

اما ایا همه مردان می توانند تعدد زوجات مشروع و البته دائمی داشته باشند؟
آیا افرادی که خود را اماده تعدد زوجات کرده اند واقعاً می توانند عدالت را رعایت کنند؟
آیا از ترس اینکه مبادا عدالت رعایت نشود باید همه مردانی که هم تمایل دارند و هم توان دارند، باید از بار مسئولیت شانه خالی کنند؟

اینجاست که میبینیم  به اگاهی همه جانبه برای زندگی در چند همسری
نیاز است. باید جامعه نسبت به این مسئله آگاه شود. باید برخی را با انذار مانع ورود انها به این مسئله شد و برخی دیگر را با تبشیر برای پذیرش چنین مسئولیتی اماده کرد. باید عدالت را آموخت تا انکه می تواند خوف ورود به این عرصه زندگی را نداشته باشد و آن کس که نمی تواند خود را به قول مردم از چاه به چاله نیاندازد و همان یک ذره آرامشی هم که دارد از دست ندهد.

راهکارهایی را نیز جناب شورا مطرح کردند که در پست بعدی به بحث گذاشته خواهد شد.
با تشکر
و من الله التوفیق

مرتبط با: نقد و نظر ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
تسنیم سه شنبه 1 مهر 1393 ساعت 22 و 55 دقیقه و 15 ثانیه
شورا جان مطالب مفیدی رو ذکر کردید . موفق باشید .
شورا سه شنبه 1 مهر 1393 ساعت 12 و 41 دقیقه و 53 ثانیه
آقای روشن گرامی

چندهمسری که شما از آن به عنوان حق مسلم یاد میکنید وبه خاطر ان زنان اول را تحقیر میکنید حق مردانه نیست بلکه حق ی کاملا زنانه است .

حق زنانی که مجرد مانده اند ونیاز به همسر دارند در این قانون الهی کجا شما حقی مردانه میبینید ؟

حقی کاملازنانه است وحقوقی که هردو دارند هرسه دارند و...ومردان ملزم به پرداختند .پس اگر شما دفاع میکنید دارید از حق زن دفاع میکنید وعدالت دفاع از حقوق هر چند زن وظیفه شماست نه یکی بر دیگری

در این قانون چه ویژگیهای حقوقی منحصر به فردی برای مردان متصور است که برای این قانون خداوند حقی مردانه قائلید ونامی بر حقوق مردان میگذارید

اگر عاقل می بودید ومتفکری دینی وخداشناس در چنین وبلاگی حق مسلم گویان پرچم مردانه بر نمیداشتید .

مردان در چندهمسری حقوق از دست میدهند نه این که به دست آورند .

به همین خاطر است که خداوند میفرماید اگر عادل نیستید هرگز وارد خانه چندهمسری نشوید که نمیتوانید چون بار حقوقی آن که خداوند برابر وعادلانه وبسیار سخت نهاده کار هر بز نیست بلکه مرد میخواد .

ودر این زمانه که حقوق زن اول در زندگی مرد هست

نمیتوان با نادیده گرفتن آن وبا توهین به او برای زنی دیگر که هنوز دارای حقوق زناشویی نیست های وای کرد

شما ابتدا موظف به بررسی حقوق همسرتان هستید وسپس به حقوق زنی دیگر اگر سرفراز از پرداخت حقوق همسرتان بیرون آمده بودید ورضایت او....بسم الله
شورا سه شنبه 1 مهر 1393 ساعت 12 و 27 دقیقه و 33 ثانیه
وجه تمایز مردان بر زنان ویا زنان بر مردان است بحث انحرافی و مغالطه است

برای کسانی که عزت نفس پایینی دارند در حالی که خداوند برای هردو جنس پتانسیل مورد نیاز به هم نهاده یا بر اساس قدرت بدنی ویا عاطف

قدرت مردان آنی و ضربتی است وقدرت زنان دوره ای وحرکتی

در سلامت جسم معمولا زنان عمر طولانی تری به دلیل قدرت بدنی درمقابله با امراض دارند والبته در معرض تحلیل بدنی کمتر از مردان د رکارهای سخت ودشوار

عقل بسته به فراهم امدن زمینه استفاده وکارکرد وتقسیم انواع ان متفاوت است که بحث واقعی آن جنجال بر انگیز است .در انواعی زنان پیش میگیرند ودر قسمی مردان

زمانی که قرآن میفرماید ما از جنس خودتان (انسان)برای شما زنی برگزیریم تا مایه آرامشتان باشد بدین معنی است که هر چه هست از خود شماست ازیک جنس ویک انسان

پس پست شمردن -تحقیر کردن ونادیده گرفتن موهبت های دیگر زنان توهین به خود مردان است .چون از یک جنس آفریده شده ایم

خداوند چیزهایی در وجود زن نهاد تا کاستی مرد راپر کند وباعث میشود که مرددچار خودشیفتگی وبرتری وسالاری نشود

وخداوندتفکرات نابخردان را نافرمانی وسرکشی وشیطان زدگی او میداند که شما در پیشگاه خدا برابرید وتقواست که شما را بر دیگری برتری میدهد نه زور بازو رنگ نژاد و....


به راستی اگر زن بدنی مردانه وقوی داشت آیا برای مردان جذبه جنسی داشت ؟

آیا این برابر ی در قدرت باعث بی نیازی زنان از مردان نمیشد واین بی نیازی باعث کاهش میل به ازوداج وتولید نسل؟

آیا باعث نمیشد زنان مطیع مردان نباشند و خودباوری وانگیزه قیمومیت در انها رشد نمیکرد ؟

اگر زنان از قدرت بدنی مردانه بهره مند بودند دیگر مردان را با کدام رفتار عادلانه یا ظالمانه محک میزدند ومجازات میکردند ؟

گاهی تصور این که مردان تا چه اندازه با وجود داشتن این قدرت به ظاهر قوی خویشتنداری میکنند ودر مقابل زن مهربانانه برخورد کنند

یا دیوانه وار ظلم کنندو بهره کشی کنند ودر این آزمون وامتحان الهی چه نمره ای بگیرند این تفکر را قدرت می بخشد که

هارمونی خداوند در خلقت زن ومرد وگذاشتن توانمندی در هرکدام که تکمیل کننده دیگری است یک موهیت است تفاوت است نه تبعیض نه برتری یکی بر دیگری

وخود بزرگ بینی یکی بر دیگری مخالفت با عدالت در خلقت خداوند است
شورا سه شنبه 1 مهر 1393 ساعت 11 و 33 دقیقه و 11 ثانیه
سلام به دوستان

چندمورد جهت یاد آوری

در مورد صحبت آقای خراسانی که فرمودند که این وبلاگ حقوقی نیست پس چندهمسری از نگاه اقای خراسانی چیست ؟تامین نیاز جنسی مردان متاهل که تمایل به دختران جوان دارند (فقط)وریختن قبح این میل .

در پست اصلی هدف از چندهمسری برای جلوگیری از پاشیده شدن خانواده ها تجویز شده است

زمانی که اسم وعنوان خانواده در میان است مبحث حقوقی ان هم مستتر است نمیتوان ازدواج را که از ابتدا عهد وپیمانی است تا دم مرگ که مبحث واحکام ارثیه و... در قرآن عنوان شده تماما در خانواده اتفاق میافتد

وازدواج بر مبنای وظائف میان زوجین شروع میشود ودر کنار مسائل عاطفی وآرامش هردو قران به حقوق وتکریم هر دو جنس خصوصا زن اشاراتی فراوان داشته

چطور میشود مبحث حقوقی چندهمسری را که چرخه چندخانواده است نادیده گرفت در حالی که مهمترین علت عدالت در قران عدالت حقوقی میان زنهاست نه عاطفی


چون فرموده که در عاطفه عدالت میسور نیست .

پس چیزی که برای بحث وتبلیغ وفرهنگ سازی میماند مبحث حقوقی زنان است

وعدالت میان آنها

پس بحث خانمها برای این موضوع نگاهی مادی نیست بلکه کاملا قرآنی ودینی است و میتواند شرعا بررسی پیگیری ومطالبه شود .

وحق مردان پس از پرداخت این حقوق مورد بحث است

پس تا زمانی که حقوق زنان بحث نشود وطفره رفته ویا اصرار شود که بخشیده شود ویا فراموش شود ویا کلاه شرعی گذاشته شود

تبلیغ تک بعدی وهوس گونه چندهمسری وحق مردان به جایی نمیرسد جز پاشیده شدن خانواده ها که مد نظر شما هست یا خیر ؟
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
شما قبول کنید که برای بحث حقوق یک سایت فعال جداگانه لازم است و اگر ما بخواهیم وارد مباحث حقوقی بشویم از اصل مطلب باز می مانیم و این مطلب شما منحرف کردن مباحث به سمت غیر چند همسری است. شما اگر هنرتون رو بکار ببندید تا قبح تعدد زوجات در جامعه اسلامی ریخته شود قطعا در احیای سنت حسنه نبوی مأجور خواهید بود.
ما در آینده از آداب و شرایط آن بحث خواهیم کرد.
میوه ممنوعه دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 19 و 34 دقیقه و 07 ثانیه
بله!
مشکل در شناخت آقایون هست و بس!
آقایان دلی به بزرگی اقیانوس آرام دارند و خانمهای زیادی کمثل قایق میتوانند در آن ترددکرده لنگر بندازند، بروند!
آقا شما الان مشکلت چیه؟
زن آری یا زن خیر ؟
زن به تعداد دلخواه اری؟
خب خیلی ها هستند که در طرح مربع جا دارند و میتوانند با شما وصلت کنند!
بهتر نیست از فکر متفکرین برای اصلاح امور مسلمین برای زنده کردن سنتهای الهی استفاده کنین؟
به شیرین امیری دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 09 و 45 دقیقه و 47 ثانیه
خانم محترم
خووب با این تکریم زن تکریم زن پدر مردای بیچاره رو درآوردین
الان تواین زمونه انگار مردا گنگ شدن بیچاره جرات جیک زدن ندارن دلم بحالشون می سوزه
خوب کی نوبت تکریم مردا می شه؟
یا مردا فقط باید 24ساعته دراستخدام کامل زنها باشن؟
انصاف وانسانیت هم خوبه والله
شما می گی مردا درتامین حقوق ابتدایی زنها موندن
خانمها !
آخه بی انصافها!
آبتون کمه نونتون کمه؟
آسایشتون از زنهای گذشته کمتره؟
بایخ چشمه ظرف ولباس می شورین؟
نه بخدا اکثریت قریب به اتفاق زنهای امروزی به مدد تکنولوژی های روز در آسایش مطلقند حتی خانمهای طبقه متوسط جامعه
چه دردی دارین خوب بگین؟
فقط خوشی زده زیر دلتون
حالا اگر اگر اگرشوهر محترم تمایل وتوانایی چندهمسری دارند
من می گم چرا زنان دیگر رو دراین مسافرخانه دنیا مهمان خود نمی کنید؟
می ترسین از چشم شوهر بیفتین؟
نه بخدا اتفاقا زنی که خیلی ریلکس وراحت این موضوع رو می پذیره سلطان قلب شوهرشه حتی اگه زن دوم دختر 14ساله حوری باشه نسبت به زن اول فهمیده در مرتبه دوم دل شوهر هست
مشکل فقط شناخت وبرداشت های نادرست خانمها از آقایون هستش
شیرین امیری یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 19 و 06 دقیقه و 31 ثانیه
بنده حقوق زن ازمنظر اسلام رو عرض کردم نه دلخواسته های من نوعی زن !
درضمن خوشبختم که تو این سایت با کسانی اشنا میشم که خودشون رو درحد بزرگان دین توانمند و عادل میدونن که لابد درهمون حد هستن دیگه !
آیا شما منکر این هستید که مردان ایرانی دراکثریت موراد حقوق ابتدایی زن هاشون رو رعایت نمیکنن چه برشه به اینکه زن بخواد کل دنیا معطلش باشن؟
درثانی ازکامنتهای گهربار شما میباره که چقدر برا انسانیت و شخصیت و هویت یک زن ارزش قائل هستید!
و مشخصه که تو دامان زن بزرگواری تربیت شدید و اون زن بزرگوار مادرتون هستن که به شما تکریم زن و رو آموزش دادن!. بهتون گفتن که ازدامن زنه که مرد به معراج میره!
فقط خدا رو روزی هزار مرتبه شکرمیکنم که شوهرم مردیه که مثل شما فکر نمیکنه .
خدا رو شکر به عدد ریگ های بیابان
روشن به این بینام شیرین عقل پایینی یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 15 و 43 دقیقه و 54 ثانیه
اکثرکامنت های بینام امروز ازخودمه
آخه ضعیفه که ترسیدن نداره
حرف حساب داری جواب بده چرا حالا که کم آوردی کاراگاه بازی درمی یاری
یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 12 و 56 دقیقه و 04 ثانیه
پایینی تو همون کسی هستی که به دختر ایرانی جواب دادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
من ادعا نکردم تویی که ادعا می کنی،من ادعایی نکردم ،
خوب آفرین برو هر چند تا زن بیوه و مطلقه یتیم دار را سرپرستی کن،و مانند امامان یتیم داری کن
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
درست است که تبادر ذهن به حمایت از زنهای بی شوهر است و خود پیامبر سفارش ویژه به زنان بیوه دارند که به امور آنها در جامعه رسیدگی شود.
اما پیامبر هم در تعدد زوجات خود دختر باکره داشت. این یعنی تجویز. اما مهم این است که باید به وظیفه عمل کرد.
به این پایینی یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 11 و 48 دقیقه و 05 ثانیه
چیه کم آوردی؟
بزرگان دین هم الگو بودن وخانمهاشون الگوی خانمهای ما
مردا عین بزرگان دین نیستن خوب شماچقد شبیه خانمهای بزرگوار وانسان اونها هستین؟
یا معتقدین اون بزرگان اومدن دنیا فقط یه نمونه باشن واسه خودشون نه اینکه الگو باشن نه؟
اینجوری زنان حسود خیلی راحتترن
یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 10 و 09 دقیقه و 06 ثانیه
خوبه میگی بزرگ دین ،
ببخشید شما خودتان را با آنها مقایسه می کنید،!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟//
به شیرین امیری یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 10 و 03 دقیقه و 05 ثانیه
اگه زن رو ول کنی که می گه کل دنیا معطل من بشن
چندتازن عاقل ومسلمون وقانع به حق خودش می شناسی؟
پس اون بزرگان دینی چطور تونستن حقوق چند همسران شون رو رعایت کنن.
بخدا فقط بادرک متقابل وفهم وشعور خانمهاشون
حسود بودن سخته؟ نه والله همه بلدن بچه ها بیشتر وزنها خیلی بیشتر وبهتر
شیرین امیری شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 22 و 54 دقیقه و 08 ثانیه
اگر مردی بخواد حقوق همسرش رو ازمنظر اسلام به جا بیاره و پرداخت درشبانه روز چند ساعتی هم وقت کم میاره چه برسه که بخواد چند تا زن دیگه رو هم ساپورت کنه با توانایی این هواااااااااو کلا فرصت تعدد زوجات پیدا نمیکنه
اگر مردی چند تا همسرداره قطعا حقوق اونا رو رعایت نکرده
این یه چیزیه که عین روز روشنه
کافیه ببینید تو احادیث متواتر چقدر حقوق برای زن قائل شده اسلام
که هیچ کدوم رعایت نمیشه
اما از یه ایه که خودش پشتش میگه نمیتونید عدالت رعایت کنید و بهتره به یک همسر بسنده کنید مجوز هرزه گری به نام اسلام رو ششدانگ به نام خودشون ثبت میکنن!
درضمن شما هم سانسور میکنید چند تا کامنت من سانسور شده
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
جوری که شما چتکه انداختید اسلام چنین چیزی نفرموده بلکه فمینیست را با اسلام اشتباه گرفتید. زندگی اسوه عالم حضرت زهرای مرضیه س الگوی تمام عیار اسلام است. امور زندگی بین زن و مرد تقسیم میشود.
میوه ممنوعه شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 22 و 06 دقیقه و 56 ثانیه
به زن دوم دوست اولی!!!!
نگرد عزیزم!!!
جای دور نرو!!!
آب در چشمه و تو تشنه لبان دور ذبیح میگردی؟!!!!
این خدای خوب!!!! این خدای خونه!!!! این سرور چند همسری!!!!
این ابر مرد فعال در عرصه های همسرانگی!!! شماره تماسم که گذاشته! ایمیل هم نوشته!!!
یه توکل میخواد و یه زنگ!!!!
بزن برو تو طرح مربع!!!!
طرح شورا جونم!!!!

مرد رویاهای شما پس بیکاره صبح تا شب نشسته اینجا؟
ذبیح اگه ظرفیتش پره برو سراغ سانسورچی!!!
نشد؟
شاهرودی؟
نشد؟
مشهدی!
نشد؟
چه میدونم اصفهانی!!! لایه های پنهان جامعه پره که !!!!

دیدی هر طرف که بری، به طرح مربع میرسی؟
چون این یه طرح عاقلانه اس!!!
برایی همه اونایی که عاشقانه چند همسرن و چند همسری رو دوست دارن!!!

شورا جان لایک داری!!!
شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 11 و 47 دقیقه و 43 ثانیه
حالا مرد رویاهاتو پیدا کن اگه سفت نچسبیدیش بعد بیا روضه ننه من غریبم بخون
به این پایینی شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 11 و 44 دقیقه و 19 ثانیه
من زن دوم نیستم ولی زن دوم بودن رو بد نمی دونم
من بزرگوارتر وباظرفیت تر هستم از اکثریت زنان ظاهر زیبا وتو خالی.
من تصمیم دارم وقتی همسر رویاهامو پیدا کردم ایشون رو تشویق به چندهمسری کنم
چون من مثل زنان بدبخت وحسود نیستم که ارزش واعتبارم تک همسری شوهرم باشه
به خانم ناشناس زن دوم مخفی عصبانی شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 11 و 36 دقیقه و 17 ثانیه
شما هم برو ببین آمار طلاق های غیر رسمی چقدره وزن دوم دربه در آواره میشه زندگیهای مخفی حبابیه زود گذر ریشه اش تو آبه نه تو خاک اگه میخوای پات قرص باشه تو چندهمسری برو تو کار فرهنگ سازی درستش تا تو هم به حقت برسی نه کنیزک جنسی ساعتی موقت بشی وهمیشه ساکت واسه بستن ورفتن اماده باشه .بدبختی شما همینه که حرفای مردای دروغگو رو باور میکنین چون که ساده این ومحتاج ...هرجا که شهوت خدا بشه حکم خدا میشه خفت ها وبدبختی که به سر خودت میاد کسی به فلاکتت حسودیش نمیشه به بدبختی های تو حسودی نمیکنن به احمقی تو میخندن که همچین زندگیی رو مایه حسادت میدونی .
به همه مخالفان خدای مهربان شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 11 و 06 دقیقه و 19 ثانیه
شما زنان حسود هرکاری هم بکنید ملاک خداست نه شما !! ملاک قرآن است. ملاک کلام خداست.نه کلام شما
چندهمسری حق وخواسته مردان است حتی اگر سر مانیتورهایتان از قلم زدن دیوانه شویدحتی اگر شب وروز تان را در ابراز مخالفتتان با حکم خدا جانتان به لب آید؛
قرآن را نمی توانید تحریف کنید
دلتان بسوزد
این حلال خدا درتمام لایه های جامعه اجرا شده ومی شود وخواهدشد
باورنمی کنید بروید آماربگیرید ببینیدازدواج های غیر رسمی امسال نسبت به سالهای گذشته چقدرافزایش داشته ودارد
ازدواج های غیررسمی هم طرفداران ومخاطبان خاص خود رادارد
همه تان این را به یادداشته باشید با آمدن یانیامدن اسم همسر درشناسنامه ازدواجی حلال یاحرام نمی شود حالا یکی به نام رضاخان چند دهه پیش تمدن و....به ایران آورده که دربینشان شناسنامه ونام خانوادگی هم بوده که ازدواج و... راهم در کاغذی به نام شناسنامه که سندی رسمی وقانونی شده به سایر اطلاعات اضافه فرموده فقط برای ثبت اسنادبوده وبه هیچ عنوان درست یانادرست بودن ازدواج به ثبت یا عدم ثبت آن درشناسنامه هاربطی ندارد
چنانچه نسل های گذشته به نوشتن دستی عقدنامه ها اکتفا می کردند و زن بودند زن های قدیم خدا بیامرزدشان
سحر شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 09 و 50 دقیقه و 08 ثانیه
این وبلاگ پر از دروغه. آقایون اینجا اومده بودن نقش زن اول راضی رو بازی می کردن !انگار تاتر !جایی که صداقت نباشه بحث کردن چه فایده!
بچه وظیفشه جناب خراسانی اطاعت امر والدینشو کنه.و وظیفشه از گل نازک تر به پدر و مادرش نگه.اگر مادر بشینه دست به سیاه و سفید بر فرض نزنه و به بچش بگه کارای خونه رو بکن.وظیفه بچس حرف شنوی.وگرنه گناه کرده در درگاه خداوند!
اما کار کردن در خونه شوهر وظیفه نیست.لطفه!متوجه هستید لطف.و اگر زن تو خونه شوهرش دست به سیاه و سفید نزنه در درگاه خدا هیچ گناهی نکرده...
اما فهم این مطلب برای مسلمان نماها سخته
حضرت امام میومدن منزل نمی ذاشتن همسرشون کار کنن.خودشون ظرف می شستن...جارو میکردن...رخت می شستن...
اما شواهد حاکی از اینه که... آقای مدعی در این وبلاگ وقتی تشریف میارن لم میدن...و با اون احساس خدایی که بهشون دست می ده...به استراحت و شارژ کمرو زانو می پردازن...


ذبیح خراسانی پاسخ داد:
به فرموده علما کسانی که دم از حقوق زن در خانه شوهر می زنند و خود را به اب و آتیش می زنند فکرشان متأثر از افکار فیمنیستی است که خواسته یا نا خواسته از مجاری ترویجی ان رنگ پذیرفته اند.
خراسانی:. چرا چند همسری را بی احترامی به زن میدانید؟ چرا نمی گویید این زن در خانه پدرش نوکر برادر و خواهرش بود در حالی که مزد دریافت نمی کرد اما در خانه شوهر که تمام حیایش را نزد او میریزد و به ازادی کامل می رسد در حالی که در خانه پدر چنین حقی نداشت جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 15 و 40 دقیقه و 16 ثانیه
احترام خراسانی به مقام زن .
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
در مثال مناقشه نیست شما که دندان برای حقوق شوهر تیز کرده اید همین مانده که به ازای هر کاری که برای خواهر و برادر و والدین خود انجام می دهید ادعای حقوق کنید. مگر نه این است که برخی فرزندان همواره طلبکار والدین هستند در حالی که دست به سیاه سفید نمی زنند؟ اینجا هم در اسلام نگفته باید فرزند نون اور خانواده والدین باشد اما اگر دستش می رسد که کاری انجام دهد عقلا جایز است که تنبلی کند؟ وقتی در خانواده می شود همه چیز را اخلاقی رفتار کرد ایا جایز است که زن همواره روی مخ مرد راه برود یا به گونه ای رفتار کند که مرد احساس کند با یک غریبه یا کارگر دارد زندگی می کند که در همه نگاهش مطالبه حقوق است؟ اگر چنین روحیه رفتاری در خانواده بوجود بیاید زندگی سرد می شود. اما چه خوب است که زن خود را بدون توقع و کاملا تحت اختیار همسر خود بداند و او را درحد خدای خانه بالا ببرد و از انطرف هم مرد نسبت به وظایف خود کوتاهی نکند.
ترسیم حقوق زن در اسلام در خانه شوهر به خاطر این است که زن را که هیچ احترامی در جامعه نداشت و به بیگاری گرفته می شد، به جامعه بفهماند که او هم انسان است و در تمام حقوق انسانی با مرد هیچ تفاوتی ندارد. حال این حقوق انسانی چیست بعداً اگر لازم شد به جای خود عرض خواهم کرد
به حسن جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 07 و 43 دقیقه و 20 ثانیه
خواست قلبی مهم نیست حسن آقا چون خواست قبلی زن هم خیلی چیزها هست ولی تمکین میکنه
خواست خدا مهمه
خدا هم ازدواجهای مخفی وموجب آزار زنی که تک همسری را از مرررررررررد کتبا گرفته گناه میدونه
چون تعهد شکنی گناهه
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
خداوند ظلم را از هیچ کس نمی پذیرد. اگر مرد با گرفتن همسر دیگر به همسر اولش ظلم می کند او حق ندارد اقدام به تعدد زوجات کند اما اگر مرد هیچ ظلمی نمی کند ولی زن به خاطر ضعف ایمانش احساس ظلم می کند این به مرد ربطی ندارد این همان «ظلمت نفسی» که بر خود روا داشته و در قوت ایمان خود و فهم از معارف دینی خود تلاش نکرده است.
امام حسین ع می فرمایند: ان الدنیا عقیدةٌ و جهادٌ: اینجا محل محل عقیده است و جهاد با نفس برای رسیدن به اعتقاد و درجات عالیه. کسی که تلاش نکند همسایه مقصر است؟
هم عهد شکنی گناه است و هم باجگیری. اما شرط باطل باطل است و شرط رضایت زن برای ازدواج مجدد به فرموده برخی مراجع باطل است و دخلی در سحت و سقم عقد ازدواج ندارد.
اما اینکه تعد می کند دائم همسر این زن باشد بدون دلیل شرعی و عقلی حق ندارد او را ترک نماید یا طلاق بدهد.
به میوه ممنوعه جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 06 و 43 دقیقه و 37 ثانیه
منم اگه جای شوهر شما بودم و نسبت به شما شناخت داشتم معلومه برای حفظ ارامش خودم هم که شده میگفتم با زن دوم مخالفم
این دلیل نمیشه که خواسته قلبی اون هم همین باشه!!!!!!
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
شما هیچ مردی را پیدا نمی کنید که ته دلش تعدد زوجات را نخواهد مگر عوارض طبیعی دیگری مانع اظهار چنین نیازی باشد. یا چون فعلا نمی خواهد خلاف دلش بر زبان آید. زنها از این بایت خیالشان راحت کنند که مردها تعدد زوجات را دوست دارند و اگر شرایط ان را داشته باشند اقدام می کنند همانطور که شرایط ازدواج اول را داشتند و ازدواج کردند. پس زن با شخصیت و متقی کسی است که مانع حقوق مردش نشود و با تمکین خود امتیاز و درجه ایمان خود را نزد خدای متعال بالا ببرد هر چند مردش زن دیگری را هرگز اختیار نکند.
محمد از مشهد جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 01 و 52 دقیقه و 33 ثانیه
به به میبینم باز جمع مخالف جمعه
چی هندونه ای تیکه پاره میکنین واسه هم
این آقای خراسانی ما رو تنها گیر آوردید
ف
شورا جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 00 و 17 دقیقه و 28 ثانیه
یعنی ازدواج با زن دوم بدون رضایت ومجبور كردن زن اول وگذشتن از حقوق نایافته ش ازدواجی تحمیلی واجباری نیست؟

مجتهدین معظم گفته اند هست وظلم است
یعنی

آی كیوی ما در حد كانا یا كالیو است آقای خراسانی ؟

ذبیح خراسانی پاسخ داد:
آیا عدم رضایت زن اول مانع و سد حقوق مرد و زن دیگر که می خواهد همسر این مرد بشود نیست؟آیا مرد بعد از ازدواج ملک طلق زن اول است که که تمام حقوق او باید با امضای زن اول باشد؟
آیا زن مولای مرد و مرد عبد اوست که بدون رضایت او نباید حقوق خود را در این دنیا تحصیل نماید؟
رضایت و عدم رضایت زن اول به خودش مربوط است ربطی و دخلی به حقوق مرد ندارد.
مرد متعهد است که حقی را از همسرش به گردن خود باقی نگذارد مگر آن را ادا کرده باشد ایا در اختیار کردن تعدد زوجات توسط مرد چه حقی را از زن ضایع کرده است؟ ملکیت انحصاری کذایی مردش را؟ پس شما که از خدا و پیغبر و ... مجتهد بهتر و بیشتر می دانید بفرمایید عقدش باطل است چون زن که مولای مرد بوده است هیچگونه رضایت کاشفه یا ناقله نداده است و بلکه تصریح به بطلان عقد کرده است!!!!
شما که ایکیو در حد کانا و کالیو نیستید بلکه تحصیل کرده تیزهوشی هم هستید بفرمایید اینهمه خبط و خطای فهم دینی از مطالب چرا؟ مگر غیر از انچه روانشناختی واقعی و اسلامی زن و مرد یا روایات و ایات موجود درباره زن و مرد و خانواده است برای شما گفته می شود؟
اما
اما
با همه این مطالب که مسلم است ما هیچ توصیه ای به احقاق حق یک مرد بدون رضایت همسر را نداریم. و معتقدیم باید مراتب اخلاقی رعایت شود و با رضایت زن زندگی چند همسری شیرین می گردد امثال زندگیهای چند همسری موجود که مانند دو خواهر یا دو یار رفیق و شفیق زندگی درخشان چند همسری را بنا کرده اند.
عدم رضایت زن را ظلم می دانید اما مانع شدن و سد معبر شدن برای توان و عرضه و غیرت و حق مرد خود را عین عدالت می دانید؟!!!
شما پای دانش خود را از مجتهد هم بالاتر میدانید؟ ولایت جز از در دامن و دستان خود نسبت به دیگر مؤمنین قبول ندارید؟
شما همواره نومنه های شکست خورده و متوقع از زنگی را در ذهن دارید و پایه و اساس نظری خود را بر اساس زندگیهای اشتباهی عده ای پایه ریزی میکنید و مانند موافقی که صد در صد مخالف است قلم می زنید نه اینکه حتی میانه رو باشید.
ما هم معتقدیم باید همه زندگیها بر اساس حقوق و احترام و اخلاق متقابل بنا گذاری شود. اگر نشده و دچار تزلزل می شود انها را تعمیر کنیم نه اینکه انها را پرتگاه زندگی سقوط دهیم.
تسنیم جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 00 و 05 دقیقه و 36 ثانیه
اقای خراسانی یه مدت پیش هم فکر کنم اقای زنجانی مبحثی گذاشتن در مذمت امار کنار وبلاگ و این که ازدواج باید با علاقه و محبت و ... باشه و ازدواج اجباری درست نیست .
ما هم مخالف ازدواج اجباری به این شکل هستیم . قرار نیست زنان بیوه و یا دختران مجرد هم به دریا ریخته بشن .
قرار نیست بگیم خانم x مجرد به اجبار باید با اقای y مجرد ازدواح کنه و اقای b مجرد با خانم c مجرد ازدواج اجباری .
شما واقعا متوجه نمی شین یا خودتون رو به اون راه می زنین .
گروه 1000000 میلیون نفری اقایون مجرد می تونن از گروه 1000000 نفری خانم های مجرد یکی رو انتخاب کنن و اگر با هم به تفاهم رسیدن ازدواج کنن .
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
بارها گفته ام امار ابزار بیان اهمیت است برای مخاطب والا بدون امار و از منظر نظریه پردازی وقتی به متون دینی مراجعه می کنیم می بینیم بحث تعدد زوجات فی حد نفسه در اسلام مورد پذیرش است. چه در یک جامعه ای زن مجردی وجود داشته باشد یا نباشد چه امار زنان و مردان مساوی باشد یا نباشد.
در حقیقت پذیرفتن تعدد زوجات ربطی به این اقتضائات ندارد. در مرحله اجرا بلکه باید وجود خارجی زن مجرد و مرد متمکن باشد یعنی در عالم واقع به قول حکما باید مقتضی موجود و مانع مفقود شود تا قضیه چند همسری محقق شود.
همین حکم عقلی حکما اکنون برای تک تک ما(زن و مرد) حاکم است. باید دید مقتضی چیست؟ و مانع کدام است؟ در تحلیل این مباحث آمارها به کمک فرهنگ سازی مسئله در جامعه می آیند.
ولی در حسن و قبح تعدد زوجات و پذیرش جامعه اسلامی ما در حقیقت کاری به امار نداریم هر چند امارهای امروز ناصر و مؤید کار فرهنگ سازی ماست.
تسنیم پنجشنبه 27 شهریور 1393 ساعت 23 و 57 دقیقه و 26 ثانیه
من متوچه نشدم این چگونه نقد و نظری هست ؟؟؟
بعد از این هم مدت که قرار شد یک پست از سخنان مخالفین چندهمسری رایج در جامعه بگذارین ، اخرش شد این ؟؟؟
دو جمله از خانم شورا و فقط نقد ؟؟؟
یعنی کامنت مریم و زهرا و مخصوصا سیامک خان که فورا یه پست کامل شدن ارزش بیشتری داشتن ؟

اگ منصف بودید کامنت های شماره دار رو کامل می گذاشتین و اجازه می دادین خوانندگان نظرشون رو بگن . بعد هم خودتون تو یه پست نقد می کردین . واقعا که !!!
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
عجله دارید بفرمایید یه وبلاگ خودتون بزنید و هر چه دلتون میخواد خرابکاری کنین
میوه ممنوعه پنجشنبه 27 شهریور 1393 ساعت 23 و 51 دقیقه و 08 ثانیه
سلام شورای عزیز.
شما توقعاتتون از ذبیح خان خیلی بالاس ها!!!
جذابیت در ذبیح خان؟
بلا به دور!

شورا جان ، عزیزم، دنیا داره به سقوط و افول میرسه، و اینا با ریختن آب پاک به روی زخم های عمیق اون، زمینه های عفونت رو بیشتر و بیشتر فراهم میکنن!
بعد میگن آب پاکی رو ریختیم! سنت حسنه آب ریختن رو اجرا کردیم!!!
بلند بلند داد میزنن آی هندونه آی زندونه!!! بدو بیا زنبیل و بردار و بیار!!! زن بستون کیلو کیلو رحم تمیز!!!
بعد یه جاهایی که بهش چشم غره میرن، صداشو میاره پاییین، زیر لبی میگه، البته، با رعایت!!! به شرط!!! اگه لازمه تو کمد!!!

من نمیدونم چرا وقتی پای ضرورت میاد وسط اسم زن بیوه میاد جلو!!!امادر عمل، دختر رحم تمیز میره تو حجله مرد متاهل!!!
خب همین برای خوندن فاتحه صداقت وبلاگ نویسان کافیه!!!
بعدشم میگن که همه مردها دوست دارن و میخوان!!! پس چون میخوان باید بخوان!!! باید حقشونه!!!
20-30ساله انقلاب رو با همین تفکرات خراب کردن!
اینم روش!
جالبه که زن دوم فقط دغدغه اینهاست!
نه رهبرو و سیاستهای ابلاغی افزایش جمعیتیش!
و نه امام ره تو وضعیت و بحران جنگ و ...!!!
و چون منطق این است که دوست دارند، پس فعل کار درست است!!!
زنی که مطلقه اس، آیا شوهرش مطلقه نیست؟
شوهر مطلقه اش، اگه دختر باکره گرفته که از آمار ذبیح خان کم کرده!جای نگرانی نیست!
اگه نه، رفته یه زن بیوه یا مطلقه دیگه رو میگیره دیگه!!!!اما کفه ترازو همیشه باید به سمت مرد متاهل زن دار بچربه!



ذبیح خراسانی پاسخ داد:
این سؤال رو باید از شما ها پرسید که همچین راحت میگید همسن گزینی و بعد مجردا با مجردا و ... اینکه دختر باکره در حجله مرد متأهل دیده می شود اولا حرام نیست دوما کار ما نبوده است که برما خورده گرفتید. از هرجایی که دلتون درد داره سر خراسانی بیچاره می شکنید. البته عیب نداره دل ما گنده تر از این حرفهاست. ناله همه رو خریداریم اگر به دین خدا کمک میشود.
شما خدا هستید یا پیغمبر خدا که از سریر دلهای ما خبر دارید و می گویید دغدغه ما غیر از زن دوم .... نیست؟ نکنه شما تو خاکی شنا می کنید و توی اب راه می روید؟ خب اقتضای این سنگر غیر از این مباحث چیز دیگری نیست که بیان کنیم و الا در هر بخشی که شما سؤال داشته باشید در خدمت بودیم. اما در این سنگر معذوریم.
همین اتفاقات طلاق و مرگ ومیرها و پدیده پیر دختری است که همه معادلات توازن را بهم می زند. اگر انچه شما می گویید و به همین سادگی باشد که دیگر نباید هیچ مشکلی باشد اما می بینیم که مشکل همچنان وجود دارد و بد جوری هم بر مفاسد اجتماعی- اخلاقی سایه افکنده است.
شورا پنجشنبه 27 شهریور 1393 ساعت 23 و 46 دقیقه و 44 ثانیه
ما هم قبلا گفتیم

نظر سنجی كنار وبلاگ روایی واعتبار ندارد

چون بار سوالات مثبت ومنفی است

جملات ناقص ودر بر گیرنده یكدیگر نیست

واهداف از پیش تعیین شده نویسنده را دنبال میكند

وما مبنای ازدواج مجردین را بر اجبار نگذاشتیم وهمان طرح مربع دانستیم واعلام كردیم وبه آن دوستان رای دادند

بنده كه كلا نظر سنجی را فاقد روایی واعتبار میدانم وشركت نكرده ام .

هرزمان تمام كامنتهای بنده

بدون سانسور وبدون برش گزینشی

پست شدویا حداقل حذف نشد شما را در احترام به نظر كاربر برای بحث وتبادل نظر شایسته میدانیم

اما در پاسخگویی ومراحل دیگر جای بحث زیاد است .

به هرحال خداقوت

تجربه سانسور كردن را خیلی خوب از بزرگانتان آموخته اید .

من در آینده تمام مطالبی كه گذاشته بودم ومضاف بر آن بررسی صداقت وراستگویی و تحلیل زندگی چندهمسری موفق وغیر موفق را خواهم گفت

چون داشته های بنده مطمئنا در دل من محفوظ است وقابل سانسور نیست .

همین كه دوستان در میان نظرها میخوانند وهمراهند برای بنده كافی است

هدف آموزش است نه خودنمایی

ما همچنان شما را مخالف چندهمسری دینی واصیل میدانیم وجزء موافقان چندهمسری به سبك دینی وسنت نبوی هستیم .
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
خب شما اشتباه می کنید که ما را مخالف چند همسری دینی و اصیل می دانید واگر خود را موافق چند همسری به سبک دینی و سنت نبوی می دانید که باید معتدل تر از این می بودید نه منتقد تر. چون حرکت ما در سایه قران و روایات اهل بیت و تأییدات بزرگان دین است. و خود ما در مسیر هدایت این فضا از اساتید باز مشورت می گیریم و مباحث را گاهی که مبهم است به آنها عرضه می کنیم و پاسخ میگیریم.
در این وبلاگ هیچ سانسوری جز موارد غیر اخلاقی وجود ندارد.
ما به نظر همه کاربران احترام می گذاریم و از ابتدا متذکر شدیم اخلاق و احترام متقابل را رعایت کنند و الا همه زحمتشان را پنهان خواهیم کرد. به شما هم چندین بار تذکر دادیم که مطالب خود را دسته بندی شده مقاله کنید و ایمیل نمایید که در کامنتها جای آن نیست اما کو گوش شنوا در عین حال همه مباحثی که در 7 کامنت داده بودید برای پست گذاری و دسته بندی از کامنتها خارج کردیم و در امانت کامل و بدون هیچ تغییری نزد ماست. منتها در ارائه مطالب شما و پست گذاشتن انها کلی وقت ما را میگیرد که از جهت نگارش ادبی و دسته بندی مطالب ویرایش صورت بگیرد تا برای مخاطب معلوم شود که منظور شما از این جملات چیست و مطالب شما گم نشود.
در ضمن اینجا قرار نیست که هر مطلبی که دوستان دادند سریع ان را پست کنیم بلکه هر مطلبی را که تشخیص دادیم قابلیت پست دارد اقدام می کنیم و الا هزاران کامنت وجود دارد.
در عین حال خدا قوت و از همه دوستان سپاسگذارم که گاهی از بنده بیشتر فعال هستند. اجر شما با صاحب عصر و زمان.
میوه ممنوعه پنجشنبه 27 شهریور 1393 ساعت 23 و 37 دقیقه و 18 ثانیه
در راستای سنت حسنه داشتن صداقت و رو بازی کردن، به نظرتون بهتر نیست، پست اهداف وبلاگ رو از لینک فرعی در بیارین و بذارین اولین پست ثابت؟

خب تو اون بند 3 و 4 این تمایز ها و تفارقها به صراحت (نه تو کمد!!!) مطرح شده بود!!!

شما این همه شورا جان نوشتند تازه یه پست نوشتین، پر از بند 3 و 4!!!
و شمایی که عرض کردین تمام مردان دوست دارند که همسر دیگری هم داشته باشند، مگر دلیل دیگری مانع باشد، چنین میلی بالکل نداشته باشد!
از همه مردان نظر سنجی کردین؟
از بابای من و همسر من و برادر منم پرسیدین؟
یا فقط از خودتون و جناب سانسورچی و دامادتون و پدر خودتون پرسیدین؟
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
منظور از کمد متوجه نشدم یعنی چه؟ اما ادامه مطالب شورا را در پست دیگری قرار خواهیم داد شما عجله نفرمایید. ما می خواهیم تا ممکن است از نظرات به نحو شایسته استفاده شود.

بله اگه از پدرتون بپرسید حتی ممکن است شما رو دعوا کنن که این چه حرفیه؟ اما اگر در شرایط متعال و طبیعی بصورت روانشناختی مرد و زن مطالعه کنید سخن ما صادق است. این تعارض روانشناختی با پاسخ خارجی است که نیاز به تحقیق دارد که چرا خلاف میل درونی و طبیعت مردی خود پاسخ می گویند؟ انگاه پاسخهای ان شنیدنی است:
یکی از پاسخهایش که بسیار شنیده ام این است که می گویند از خدا که نمی ترسیم بلکه از زن خود ترس داریم و ... .
شورا پنجشنبه 27 شهریور 1393 ساعت 23 و 36 دقیقه و 15 ثانیه
اعتراضنامه

آقای خراسانی گرامی

نظر به این كه شما كامنتهای 5 شماره بنده را گزینشی كردید

مانند بقیه مطالبم ودر دوخط انتخاب وپاسخ داده اید

شما را مغرض ترین وبی كفایت ترین مبلغ دینی میدانم و همچنان سكوت میكنم شما اگر مایل بودید به همراهی دیگر مبلغین چندهمسری

بی غرض

بی غرض

مانند بقیه كامنت های كاریران تمام متن بنده را میگذاشتید نه گوشه ای كه كاربر نتواند اهداف ما را منسجم دنبال كند

بنده بر این سبك حریف گریزی یدی طولا دارم .

ونانوشته و نا خوانده دست امثال شما را خوانده ام

بهتر است

صادقانه بنویسید

تا چهره جذاب اجتماعی - دینی مجازی ها باشید كه خدا باوری وخدا محوری وخدا یاوری و...را آموزش دهید .
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
شما در 5 شماره مطلب نوشتید من تا شماره 2 که مربوط به اعتقاد شما بود در یک پست اوردم و البته در شماره دو دو تا راهکار و در شماره 3 ادامه راهکار بود.
وقتی به این خوبی مطالب شما رو بدون کم و زیاد و فقط از حیث روان بودن و قابل فهم بودن دسته بندی می کنم دارید طوفان می کنید.
و بعدش ما هم خدایی داریم شما فقط کمپرس کنید تا خود شما و گروهتون بیشتر برای کاربران معرفی بشین . گفتم شما هر جور که خواستید حساب کنید و هر مطلبی که خواستید می تونید نسبت بدید این رفتار شما به من ربطی نداره به خو دتون مربوطه. اینا که ایه و روایت نمی خواد دیگه. اگه لازمه بیارم و ارجاعتون بدم. البته بی فایده است باز قبل از بیان، شما دست به اعتراضتون خوبه.
کامنتهای طولانی را حوصله خواندن نیست و اینکه تقسیم شود در پستهای متعدد با موضوع مشخص از جهت نگارش و اسان بودن در فهم مخاطب قطعاً بهتر است. شما هم میتوانستید کمتر بنویسید و البته به گونه ای نوشتید که قابلیت این تقسیم را داشت. به هر حال من تشکر میکنم. حالا شما چه می کنید به من چه؟
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
 
وبلاگ چندهمسری برای تبیین مسئله و آگاهی بخشی پیرامون آن به جامعه در چهارچوب شرع مقدس اسلام فعالیت میکند تا اندیشه ها و باورهای نادرست را اصلاح نماید و نظرات و تجربیات کاربران محترم را در اختیار همگان قرار دهد. برازنده شخصیت دینی هرکس به رعایت ضوابط و مقررات و اخلاق در چهارچوب شرع مقدس اسلام است. لذا خدا محوری به جای دیگر محوری پایه و اساس فعالیتهای دینی - فرهنگی ماست.
شما میتوانید از طریق ایمیل: chandhamsari@gmail.com پیامها، اطلاعات، مطالب علمی و ... و یا در خواست همسریابی خود را ارسال نمایید. و یا با شماره 09351520403 تماس بگیرید.

ذبیح خراسانی
. ذکر روزهای هفته . دانشنامه عاشورا