تبلیغات
حدیث موضوعی چند همسری (chandhamsari.ir) - قبح زدایی از سنت حسنه چند همسری/تبیین فلسفه تعدد زوجات
پایداری خانواده و تکثیر نسل در سایه چند همسری اسلامی از ضرورت‌های امروز ماست.
 
میدانیم تعدد زوجات طبق آیات قرآن و سنت اهلبیت (ع) جایز است، از طرفی جمعیت دختران و زنان مجرد بالای 25 سال رو به افزایش و سن ازدواج بالا رفته و نیز اقبال مردان مجرد به ازدواج کاهش یافته است شما فکر می کنید درباره دختران و زنان مجرد چه باید کرد؟




تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

تاریخ روز
















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
 
 
نویسنده : ذبیح خراسانی
تاریخ : جمعه 11 مهر 1393
نظرات
قبح زدایی از سنت حسنه چند همسری/تبیین فلسفه تعدد زوجات

در عرصه تغییر و اصلاح نگرشها و قبح زدایی از چهره سنت حسنه نبوی چند همسری، چند مطلب باید برای افراد جامعه تبیین شود:


1-    فلسفه تعدد زوجات و دیدگاه اسلام
2-    شرایط اجتماعی و وضعیت کنونی جامعه اسلامی
3-    علل مخالفت زنان نسبت به چند همسری
4-    فوائد و برکات چند همسری در تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده
5-    تبیین شرایط و مهارت‌های زندگی چند همسری
6-    آسیب شناسی خانواده و راهبردهای عملی برون رفت از آسیبهای چند همسری

اکنون فلسفه تعدد زجات و دیدگاه اسلام را مورد نظر قرار می دهیم
:


 فلسفه تعدد زوجات از نظر اسلام


الف- اشکال چند همسری در دنیا

امروزه چند همسری در دنیا اشکال گوناگونی دارد که عبارتند از:
1.    ازدواج دو همجنس با یکدیگر:
گاهی در بعضی مکاتب دیده شده که دو مرد با یکدیگر پیوند همجنس بازی را بصورت یک زندگی مستمر شبانه روزی زنا شویی در مدت زمان طولانی داشته اند که نمونه‌ی آن دو مردی بودند که نزد پاپ جشن بیست و پنجمین سال ازدواجشان گرفتند و مورد تشویق هم قرار گرفتند؛
2.    ازدواج مشترک یک زن با چند مرد: که این نوع ازدواج‌ها در مکاتب فیمینیستی بیشتر دیده می شود؛
3.    ازدواچ یک مرد با چند زن : که این روش نیز در کشورهای زیادی مرسوم هست و گاهی در کشورهای اروپایی رگه های قانونی دیده می شود و در برخی جاها هم که قانونی نیست اما مردم آن به تعدد زوجات مبادرت دارند و اگر ترس از تعقیب قانون داشته باشند از منطقه خود مهاجرت می کنند و به جایی می روند که آزاد باشند.

ب- نظر خدا درباره تعدد زوجات

در این میان خدای متعال با شکل سوم آن موافق است  و رضایت دارد. به این صورت که یک مرد بیشتر از چهار زن دائم نمی تواند داشته باشد و باید بین همسران نیز عدالت داشته باشد. و نیز ازدواج موقت را به هر اندازه که توان مرد است جایز دانسته است. البته مراتب نهی از افراطی گری در ازدواج موقت را نیز بیان نموده است. در این میان حدود ده آیه از قرآن درباره تعدد زوجات نازل شده است و دهها حدیث از پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم افضل الصلوات و التحیات درباره‌ی آن صادر شده است که در منابع حدیثی عامه و شیعه وجود دارد.

ج – تاریخچه ظلمانی تعدد زوجات و نقش نورانی اسلام در آن

تا کنون در دنیا یک مذهب مقتدری نیامده که اینگونه رسوم مانند تعدد زوجات را بتواند ایجاد کند و یا آن را منسوخ سازد. اما آنچنان که ویل دورانت در جلد اول تاریخ تمدن صفحه 61 آورده در قرون وسطی ضد اسلام  تبلیغات کردند و گفتند پیامبر اکرم (ص) برای اولین بار رسم تعدد زوجات را در جهان اختراع کرد و مدعی بودند شالوده اسلام تعدد زوجات است و علت پیشرفت سریع اسلام در میان اقوام و ملل گوناگون اجازه تعدد زوجات است. در صورتی که چنین نیست و رسم تعدد زوجات ابدا مربوط به اسلام نیست، چه قبل از اسلام در میان تمام اقوام شرقی از یهود، ایرانی، عرب و غیره شایع بوده است و  گاهی از زنان بعنوان بردگان و ... در همه زمینه ها بیگاری گرفته می شد تا جایی که یک مرد دهها زن را در اختیار داشت و مانند گله ای گوسفند با آنها رفتار می کرد و پس از ظلمهای زیاد، زن نماد نحوست و موجود متنفر در اجتماع شد تا جایی که دختران را زنده به گور هم می کردند. این بزرگترین ظلمی بود که در اقوام گذشته به زن می شد.
اسلام تعدد زوجات را ابتکار نکرد ، بلکه در مقابل ظلمها ایستاد و زن را از قعر گور به عرش حور رسانید. از طرفی نامحدود بودن تعدد زوجات را از میان برد و محدود ساخت و برای آن حداکثر قائل شد که چهار تا است و از طرف دیگر قیود و شرائط سنگینی برای آن مقرر کرد که به هر کس اجازه نداد که همسران متعدد انتخاب کند.
اقوام و مللی که به دین اسلام گرویدند غالبا در میان خودشان این رسم وجود داشت و به واسطه اسلام مجبور بودند حدود و قیودی را گردن نهند.
از نظر فقه اسلامى و منابع مختلف آن در میان شیعه و اهل تسنن مسئله تعدد زوجات با شرائط آن جاى گفتگو و چانه زدن نیست و از ضروریات فقه اسلام محسوب مى شود.
اما اگر به ریشه تنفر تعدد زوجات و قبح آن توجه کنیم می بینیم که این مسئله توطئه هایی است از جانب دشمنان اسلام که در مقابل بی بند و باری آنها ایستاد در حالی که برای خود جایز می دانند اما آن را در بین مسلمانان تقبیح نمودند و ایرادات زیادی گرفتند تا زن مسلمان از این مسئله تنفر داشته باشد و ظاهراً بیشترین پارادایم خود را متوجه ایران نمودند و زن شرقی را بعنوان انسان بدبخت و دربند چهار دیواری خانه شوهر که اگر با مرد دیگری ارتباط بگیرد اعدام می شود (هر چند از قوانین صحیح و سند درستی در این زمینه ندارند) و ... با زن شرقی ابراز همدردی کردند و متأسفانه برخی زنان شرقی هم فکر کردند که آنها دایه مهربانتر از مادر برای زنان شرقی هستند. و یکطرفه شروع کردند به مخالفت با تعدد زوجات و کسی هم نگفت که چرا؟
گوستاو لوبون در تاریخ تمدن صفحه 507 می گوید: "در اروپا هیچ یک از رسوم مشرق به قدر تعدد زوجات بد معرفی نشده و درباره هیچ رسمی هم این قدر نظر اروپا به خطا نرفته است".
مورخ مشهور فرانسوى گوستاولوبون نیز قانون تعدد زوجات اسلام را که به صورت محدود و مشروط است یکى از مزایاى این آئین مى شمارد و در مقایسه با روابط آزاد و نامشروع مردان، با چند زن، در اروپا، مى نویسد: "در غرب هم با وجود اینکه آب و هوا و وضع طبیعت هیچکدام ایجاب چنین رسمى (تعدد زوجات)، نمى کند با این حال وحدت همسر چیزى است که ما آن را فقط در کتاب هاى قانون مى بینیم و الا گمان نمی کنم که بشود انکار کرد که در معاشرت واقعى ما اثرى از این رسم نیست. راستى من متحیرم و نمی دانم که تعدد زوجات مشروع و محدود شرق، از تعدد زوجات سالوسانه غرب چه چیز کم دارد؟ بلکه من می گویم که اولى از هر حیث از دومى بهتر و شایسته تر است". «تاریخ تمدن اسلام و عرب ترجمه فخر گیلانى صفحه 509».
به هر حال رسم تعدد زوجات به شیوه اسلام برای نظام‌های اجتماعی مترقی و سالم یک سنت حسنه ای است که گروهها به وسیله آن، روح اخلاقی ایشان در ترقی، و تعلقات و روابط خانوادگی آنها قوی و پایدار مانده و بالاخره در نتیجه همین سنت است که در گروها و نظامهای مشرق زمین اعزاز و اکرام زن بیش از اروپاست و از طرفی مفاسد اجتماعی و موارد منافی عفت عمومی به مراتب کمتر از غربی هاست
در نظام اسلامی تعدد زوجات بعنوان یک ضرورت اجتماعی قلمداد می شود. خداوند در آیه 3 سوره نساء می فرماید: «و إن خفتم ألا تقسطوا فی الیتامى فانکحوا ما طاب لکم من النساء مثنى و ثلاث و رباع فإن خفتم ألا تعدلوا فواحدة أو ما ملکت أیمانکم ذلک أدنى ألا تعولوا» (نساء/ آیه 3): «و اگر مى ترسید از اینکه (به هنگام ازدواج با دختران یتیم)، رعایت عدالت درباره آنها نکنید، از ازدواج با آنان صرف نظر نمائید و با زنان پاک دیگر ازدواج کنید، دو یا سه یا چهار همسر، و اگر مى ترسید عدالت را درباره همسران متعدد رعایت نکنید تنها به یک همسر قناعت نمائید و یا از زنانى که مالک آنها هستید استفاده کنید. این کار بهتر از ظلم و ستم، جلوگیرى مى کند».

 د- اسلام و ضرورت چند همسری

قوانین اسلام بر اساس نیازهاى واقعى بشر دور می زند نه تبلیغات ظاهرى و احساسات رهبرى نشده و بر همین اساس مسئله تعدد زوجات را (با شرایط سنگین و در حد معین)، مجاز شمرده است اما برخی مخالفت می کنند و به این آموزه اسلامی حمله می کنند مخصوصا غربی ها در این زمینه به ما بیشتر ایراد می گیرند که اسلام به مردان اجازه داده براى خود "حرمسرا" بسازند و بطور نامحدود همسر بگیرند. در حالى که نه اسلام اجازه تشکیل حرمسرا به آن معنى که آنها مى پندارند داده، و نه تعدد زوجات را بدون قید و شرط و نامحدود قرار داده است و بلکه تعدد زوجات از پیشنهادها و ابتکارات اسلام نیست بلکه اسلام آن را در چهارچوبه ضرورت هاى زندگى انسانى محدود ساخته و براى آن قیود و شرایط سنگین قائل شده است.
هیچکس نمی تواند انکار کند که مردان در حوادث گوناگون زندگى بیش از زنان در خطر نابودى قرار دارند و در جنگها و حوادث دیگر قربانیان اصلى را آنها تشکیل می دهند. و نیز نمى توان انکار کرد که عمر زندگى جنسى مردان، از زنان طولانى تر است زیرا زنان در سنین معینى آمادگى جنسى خود را از دست مى دهند در حالى که در مردان چنین نیست. و نیز زنان به هنگام عادت ماهانه و قسمتى از دوران حمل، عملا ممنوعیت جنسى دارند در حالى که در مردان این ممنوعیت ها وجود ندارد. از همه گذشته زنانى هستند که همسران خود را به علل گوناگونى از دست مى دهند و معمولا نمی توانند به عنوان همسر اول، مورد توجه مردان قرار گیرند و اگر مسئله تعدد زوجات در کار نباشد آنها باید براى همیشه بدون همسر باقى بمانند همانطور که در مطبوعات مختلف می خوانیم که این دسته از زنان بیوه با محدود شدن مسئله تعدد زوجات از نابسامانى زندگى خود شکایت دارند و جلوگیرى از تعدد را یک نوع احساسات ظالمانه درباره خود تلقى می کنند. با در نظر گرفتن این واقعیتها در این گونه موارد که تعادل میان مرد و زن به عللى بهم مى خورد لذا ضرورت جامعه اسلامی اقتضای وجود سنت حسنه چند همسری را تقویت مینماید.
تمایل پاره اى از مردان به تعدد همسر اگر جنبه هوس داشته باشد قابل ملاحظه نیست اما گاه می شود که بر اثر عقیم بودن زن، و علاقه شدید مرد به داشتن فرزند، این تمایل را منطقى می کند، و یا گاهى بر اثر تمایلات شدید جنسى و عدم توانایى همسر اول براى انجام این خواسته غریزى، مرد، خود را ناچار به ازدواج دوم مى بیند، حتى اگر از طریق مشروع انجام نشود از طرق نامشروع، اقدام مى کند در این گونه موارد نیز نمی توان منطقى بودن خواسته مرد را انکار کرد، و لذا حتى در کشورهایى که تعدد همسر قانونا ممنوع است، عملا در بسیارى از موارد ارتباط با زنان متعدد رواج کامل دارد، و یک مرد در آن واحد با زنان متعددى ارتباط نامشروع دارد و متأسفانه  بعضى از مسلمان نماها بدون رعایت روح اسلامى این قانون، از آن سوء استفاده کرده و براى خود حرم سراهاى ننگینى بر پا نموده و به حقوق زنان و همسران خود تجاوز کرده اند، ولى این عیب از قانون نیست و اعمال آنها را نباید به حساب دستورهاى اسلام گذاشت، کدام قانون خوبى است که افراد سود جو از آن، بهره بردارى نامشروع نکرده اند؟
در اینجا بعضى سؤال مى کنند که ممکن است شرائط و کیفیاتى که برای مردان گفته می شود براى زن یا زنانى هم پیدا شود آیا در این صورت مى توان به او اجازه داد که دو شوهر براى خود انتخاب کنند؟ باید گفت:
 اولا (بر خلاف آنچه در میان عوام معروف است)، میل جنسى در مردان به مراتب بیش از زنان است و از جمله ناراحتی هایى که در کتب علمى مربوط به مسائل جنسى درباره غالب زنان ذکر مى کنند مسئله "سرد مزاجى" است، در حالى که در مردان، موضوع بر عکس است، و حتى در میان جانداران دیگر نیز همواره دیده مى شود که تظاهرات جنسى، معمولا از جنس نر شروع مى شود.
 ثانیا تعدد همسر در مورد مردان هیچ گونه مشکل اجتماعى و حقوقى ایجاد نمى کند در حالى که درباره زنان اگر فرضا دو همسر انتخاب کنند، مشکلات فراوانى به وجود خواهد آمد که ساده ترین آنها مسئله مجهول بودن نسب فرزند است که معلوم نیست مربوط به کدام یک از دو همسر مى باشد گر چه بعضی می گویند با پیشرفت علوم روز میشود از طریق کروموزومها تشخیص داد که از حیث ژنتیکی این شخص متعلق به کدام فرد است اما دانشمندان این مسئله را قطعی نمی پذیرند و هنوز کسی نتوانسته بطور قطع چنین ادعایی داشته باشد بالخصوص که موارد نقض با ادعاهای قطعی دانشمند نیز مشاهده شده است. در عین حال مسلم است که چنین فرزندى مورد حمایت هیچ یک از مردان قرار نخواهد گرفت و حتى بعضى از دانشمندان معتقدند: فرزندى که پدر او مجهول باشد کمتر مورد علاقه مادر قرار خواهد گرفت، و با این ترتیب چنین فرزندانى از نظر عاطفى در محرومیت مطلق قرار مى گیرند، و از نظر حقوقى نیز وضعشان کاملا مبهم است.
بنابراین مسئله تعدد زوجات دائر مدار مصالح و مفاسد بندگان از جانب خدای متعال تشریع شده است تا هر کس می خواهد اقدام به چند همسری کند باید طبق دستور اصلام عمل کند تا هیچیک از زنان ومردان جامعه مورد ظلم واقع نشده بلکه هم در دنیا و هم در آخرت مأجور باشند.
لذا اگر طبق دستورات الهی تعدد زوجات در جامعه رواج یابد نه تنها مشکلی بوجود نمی آید بلکه برکات زیادی نیز بر آن مترتب است که هم خانواده و هم جامعه اسلامی به تعالی می رسد.


مرتبط با: مقالات ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
زیبا چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 16 و 29 دقیقه و 49 ثانیه
اقای خراسانی وقتی حقوق زن به میان میاید با وقاحت تمام میگویند گذشت کند ساده بگیرید اگر خانواده مهمترین جزئ در اسلام است حفظ ان هم مهم است اگر زن مهریه خود را طلب کند مهریه مطابق با عرف جامعه نه1400 پیش اگر درمقابل کار درخانه اجرت بگیرد اگر برای شیر دادن فرذندش پول بگیرد همان بلایی به سر خانواده میاید که در تجدید فراش اقاشما اگر داد اسلام را میزنید اینها هم در اسلام است اول به مردها که خودشان وشهوتشان خیلی برایتان مهم است اینه را هم بگویید بعد راه را برای عیش انه باز کنیدراستی زنان بیوه ومطلقه اکثرا سرپرستی فرزندانشان را بر عهده میگیرند حتی از مهریه خود در این راه برای طلاق گذشت میکنند انوقت شما میگویید برای این که زن دوم مردی شوند بچه هایشانرا رها میکنند نمیداند در قوانین ما زن در صورت ازدواج حق سرپرستی را از دست میدهد وای از این همه دروغ این همه ظلم اینهمه دو رویی به اسم اسلام خا ظهور منجیش را زودتر برساندتا ما بفهمیم ایا اسلام این است که در ان زمان زنان بیشتر از مردان به ان میگرویدندیانه
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
بنده مخالف سخنان شما نیستم و نبودم.
بلکه شأن زن بسیار بالاست تا جایی که حتی برای شیر دادن فرزند میشود مزد به او داد.
اما سخن این است که کدامیک از بزرگان دین از صدر صدور همین احادیث که امروز شما پای سفره اش نشسته اید تا کنون همسرشان حق و حقوق طلبب کرده اند؟
اگر شما اط بزرگان دین یک نفر را سراغ دارید من میگویم باید قانون در مجلس تصویب شود که مرد ماند کارفرما زنش را بیمه کند و ماه به ماه حق و حقوق همسرش را بدهد.

آیا تا کنون چنین چیزی را سراغ دارید؟
سخنان حق حق کردن زنان از متن دین آب نمی خورد بلکه از تفکرات اونانیستی غرب سرچشمه گرفته است تا وجهه زن و خانواده مسلمان بهخطر بفتد و الا در خود غرب هم چنین حقوقی وجود ندارد.
پس شیطان را دور کنیم و اینقدر حقوق زن را دسمایه انحلال خانواده قرار ندهیم
اما اخلاق و محبت است که اکسیر استحکام و تعالی زندگی و خانواده است.
زیبا شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 15 و 35 دقیقه و 46 ثانیه
زنان ایران شما به جای این همه شکایت وناله باید خودتان فکری به حال خودتان بکنید اول از دست احساسات بیارزش خلاص شوید که هیچ جای قانون ما جایی ندارد مگر زمان تعدد زوجات برای زنهای بیرون از خانه دوم خودتان را توانمند کنید تابتوانید خرج خودتان را در بیاورید شاغل باشید به خودتان برسید نه به خانه ومرد وبچه حسابی برای خودتان خرج کنید به زیبایی واندامتان اهمیت دهید با فرزند اوری زیاد زحمت بیش از اندازه به خود فشار نیاورید مردها را مجبور کنید در کارهای خانه کمک کنند در بچه داری تحصیل بچه هاواز حقوق قانونی خود حتما استفاده کنید از مهریه اجرت المثل و.. همان گونه که اینجا تبلیغ میشود مردان از حقوق خود استفاده کنند شما وظیفه ندارید حتی بچه تان را شیر بدهید میتوانید شیر خشک را جای گزین ان کنید ودر اخر دخترانتان را توانمند نه ضعیفه تربیت کنید ان وقت وقتی مرد هوای تجدید فراش به سرش زد دیگر شما نمیسوزید وحیفای جوانی از دست دفته تان را نمیکنید
لیلا شنبه 26 مهر 1393 ساعت 19 و 12 دقیقه و 24 ثانیه
سلام آقای خراسانی

جواب شما منو قانع نکرد

من گفتم امروزه گیریم زن اول رضایت داد

اما در یک خانه که همه چیزش مشترک است یک سرکوب خواسته زنان و یک انکار محض است

لذا باید مجزا زندگی کنند

من مواردی که دو زن جداگانه خوشبختند

اما مراجعی دارم که خودش رفت خواستگاری تو یک خونه زندگیشونو شروع کردند

تقریبا یکساله زن اول کم آورده درسته همه میگن آفرین بارک الله اما مراجع منه
میگه ای کاش همون اول تو یک ساختمان دو طبقه جداگانه بودیم

خانم دوم حامله است و ایشون مجبوره سر یک میز غذا باهاش بشینه

این راه ثواب هم برای اولی هم دومی خطرناکه

دنیای روانی زنان خیلی پیچیده است

ذبیح خراسانی پاسخ داد:
این جدا بودن که در زندگی پیامبر هم مشهود است بلکه زن باید یه ذره جا هم که شده استقلال خودش را حس کند اصلا روابط زنان با همسرشان متفاوت است لذا چند همسر در کنار هم معذوریت اور است. البته ممکن است در یک فرهنگی این اتفاق بیفتد که زنان حال و هوای یکدیگر را درک کنند و خود وضیفه شناسی کنند مثل خانووم اقای محمدی که قبلا حرفش رو زدیم حتی به خاطر نداشتن جای مناسب گاهی به بهانه رفتن به خانه والدین خانه را در بست در اختیار زن دوم میگذارد و گاهی نه بعد از استقلال چند ماهه دو همسر باز راغب هستند که در یک خانه باشند مانند دو رفیق همراه باشند که این هم روشی دیگر است و هر کدام خصوصیات و ویژگیهایی دارد که بعد به انها اشاره خواهیم کرد.
لیلا چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 21 و 47 دقیقه و 00 ثانیه
سلام میوه خانم

چرا از کامنته برداشت بد میکنید
آقای خراسانی باید با همین کامنتها به نتیجه برسند

چه میدونی من الان کجای زندگیم هستم

یادته ازت پرسیدم

پارادایم چیه

این پاردایم یک نقشه است که میتونه درست نباشه زمانی گالیله گفت زمین میچرخه حکم تکفیرشو دادند

آیا با ثابت شدنش این پارادایم تغییر نکرد

سال 41 امام خمینی ره گفت مرگ بر شاه زمانی که همه کیگفتند جاوید شاه

اما اینالگو عوض شد

اگر ما در جامعه همکار 45 ساله داریم
اگر در محل کارمون دختر هایپر س ک س داریم

شاید با این روند دوهمسری این مشکلات کمتر شه

بله من قبولدارم در هر ساعت 16 طلاق در ایران ثبت میشه و یعنی به قول شما به ازا هر بیوه یک مرد مطلقه هست


اما علل طلاق

اعتیاد

بیمسوولیتی مردان

خیانت
مشکل ارولوگ که بسیار زیاد است

عدم مهارتهای لازم در همسر داری

آیا باید از خاک روی خاکستر نشست
اگر این مسالهدر ایران باشد ببخشید دو همسری

مردها تقی به توقیشد دنبال طلاق نیستند و تلاش میکنند همسر خود را ن
گه دارند مردان از اینکه همسرشان بعد از متارکه میسوزد و میسازد بیشتر میل به جدایی دارند خیالشون راحته زن من به خاطر بچه هام دیگه ازدواج نمیکنه

در صورتی که شرایط خوب واسه این خانم پیشامد کنه چرا ازدواج نکنه

و لذا بهتر اون مرد زن خودشو نگه داره تا یکی دو تا نداشته باشه
یا
لیلا چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 16 و 20 دقیقه و 45 ثانیه
سلام آقای خراسانی

بنده یک انتقاد به جنابعالی دارم

شما میگید پیغمبر تویکخونه 250 متری 9 نفر واداره میکرده پس زن زنه همه جا می تونه نه جناب اینطور نیست

1-حتی در زمانی که پیامبر در یک خانه چند زن را مدیر بوددر ایران مدتی حکومت به هم ریخته را زنی به نام پریدخت جمع ومدیریت کرد

2-زنان عرب از نظر نژاد و خلق و طبع بیشتر طبع خوردن و آشامیدن دارند و اهل لذت هستند و هیکل تنومند آنان نشان از هر چه پیش آید خوش
آید در صورت که زن ایران کیاس باهوش و زیبا است

3-در جامعه آن زمان زنان در محیط خانه یک لباس بلند تنشان بو دو دو هوو فقط گردی صورت یکدیگر را میدیدند و رنگهای رایج فقط مشکی قهو ای و رنگ معمول بود آیا انتظار دارید زنان امروز در کنا رپسران ناتنی عریان باشند مسلما باید مثل زن عرب باشند این چه لطفی در حق زن است

آیا آن زمان اتاق خواب حمام شخصی معنا داشت مسلما نه

کی دوست داشت رنگ اتاق خوابش این یا اون باشه

کی دوست داشت نعوذ بالله شوهرش حولشو بده دستش و غیره

اینه تفاوتهای زنان عرب با ایران است

عربهاخیلیا هل نظافت نیستند نمونش شهرهای مذهبیه
بند نظرم اینه اگه قراره چیزی رو درست کنیم به گفته حضرت علی ع فرزندان خود را طبق آداب زمانخود تربیت کنید


ذبیح خراسانی پاسخ داد:
خب ممنون از محبتتون و اینکه انتقاد سازنده می فرمایید و اینهمه سؤالاتی که در حقیقت جامعه ما نسبت به ان جهل داره و متأسفانه شاید بتوان گفت کسی مطرح نکرده است یا کم مطرح شده است.
شما به سبک زندگی امروز نگاه می کنید و در اندیشه دیروز قضاوت می نمایید.
شما میدانید که امام صادق ع در نکوهش رنگ قرمز برای مرد سخن گفت اما خودش در منزل لباس سرخ پوشید چون همسرش چنین دوست داشت!
شما می دانید که امیر المؤمنین اگر نوبت وضویش در خانه یکی از همسرانش بود در خانه همسر دیگرش وضو نمی گرفت!
شما می دانید که پیامبر خدا اگر شب در هر خانه ای بیتوته می کرد صبحگاهان از همه همسرانش خبر می گرفت!
هر یک از اینها را بخواهیم تحلیل کنیم نیاز به تحقیقات گسترده ای داریم تا بفهمیم یعنی چی؟! چطور ممکن است اینگونه رفتار کرد و در گرداب زمان غرق نشد؟!
نکته دیگری که یادآور شوم این است که چرا اسلام حجاب را مطرح می کند؟ چون زن در خانه نیاز به حجاب ندارد و یا اگر دارد تا چه حد است؟ یعنی نزد همسر، فرزندان، والدین، اقوام و خویشان اینها همه حد معینی دارد یا ندارد؟
اما به طور کلی خانه حجاب زن است و در حجاب دیگر نیاز به حجاب نیست یا اگر هست چقدر است. اما اینکه در اسلام می گوید حجاب معنایش حضور زن در عرصه های اجتماعی است. یعنی اسلام به زن بها می دهد که با استفاده از حجاب در عرصه های اجتماعی به دین خدا خدمت کند.
درباره زنان عرب همیشه این نیستکه شما می گویید درحالی که در بسیاری از مناطق عرب هنوز به سبک جاهلیت زن نان اور خانواده است و اوست که باید تلاش کند و هنوز او باید هیزم به دوش بکشد و تنور را داغ کرده نان بپزد اوست که باید اب اشامیدنی خانه را باید تأمین کند و به نظافت اهل خانه برسد و ... تنومندی انا در نژادشان است که معمولا عرب استخوان درشت است گرچه در زنان انان نیز سردی مزاج و لاغری و ... هم دیده می شود. و از طرفی زن ایران دارای این ویژگیهای مثبت که فرمودید هست اما کیاست از زن ایرانی نیست بلکه از ایمان اوست. اگر زن در هر جای چهان باشد اما ایمان به خدایش کاملتر باشد به همان اندازه ایمانش، کیاست دارد. در روایت داریم: المؤمن کیّس. نه الایرانیّ کیس. اگر زنان ایرانی کیس هستند چون بهترین ایمانها در میان زنان ایرانی است اما زنای که در جاهای دیگر هستند و هستند و ما سراغ داریم که ایمانشان حتی از زنان ایرانی بالاتر است میبینیم کیّس تر هستند.
در مطلب سوم شما واقعا باید تحقیق شود که ایا در ان زمانی که همسران یک فرد همه زیبایی و ارایش آنها در رقابت بود چطور فقط گردی صورت نمایان بود.
قطعا امامی که نسبت به ساعات روزانه و عمر می فرماید به چهار قسمت تقسیم کنید برای هر قسمت برنامه های کاملی داره که باید همه اش را دید و نباید؛ «هرکسی از ظن خود شد یار من!» مدفع حریم اسلام نباشیم بلکه دنبال تحقیق باشیم. خدا به هممون توفیق بده. انشاءالله.
لیلا سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 12 و 05 دقیقه و 42 ثانیه
میوه جان

راحت به من توهین میکنی
راحت مسخره کردی

برچسب میزنی

اگر در دست همه فانوسی بود

این گوش و ناودون و تخت بی معنا بود

دوباره مسخره کنی شما بلدی
لیلا سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 11 و 43 دقیقه و 08 ثانیه
میوه جانعزیزم برا سازمان جاسوسی خوبی

شما پارانوئیدی عزیزم

زندگیت که مشکلی نداره

چرا سرک به چیزی میکشی که ربطی به شما نداره

منو بگی در گیرم

شما الحمدلله و المنه درگیری نداره ماست خودتو بخور عزیزم

بله شما یک استعاره یا تشبیه ادبی رو به تمسخر میگیری باید مثل خودت جواب داد


نه تو شهر من مطلقه های مرد هم دختر زیبا میخوان

و من دایه مهربونتر مادر شدم واسه بیوه ها تازه دارم ازت پروانه شدن رو یاد میگیرم و از پیله بیرون میام

عهزیزم چه کردی که اینقد دریا دلی

حس ششم داری
پیش بینی میکنی

قضاوت میکنی

من موندم علم لدنی داری حتما

وجالبه همه دنیای یک مرد و خلاصه کردی به زیر نافش

میوه ممنوعه دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 21 و 53 دقیقه و 49 ثانیه
جناب ذبیح خان، فرمودید پیامبر در 250خانه متری 9 زن رو نگه داشتن!!؟

یادمه داستانی خونده بودم که پیامبر شبی در خانه عایشه بوده ، جبرئیل بهش وارد میشه و ایشونو از ابلاغ وحی خبر میکنه، پیامبر برای اینکه عایشه بیدار نشه میاد بیرو از خونه و میره به خلوت!
عایشه به دنبالش میره، فکر میکنه پیامبر میخواد بره به خونه زنان دیگرش، پیامبر میره و میره و عایشه در کوچه ها تعقیبش میکنه!
و بعد میبینه پس از مدتی پیامبر داره برمیگرده!
عایشه میدوه که زودتر از پیامبر به خانه اش برگرده!!! و پیامبر در خانه که میرسه، میبینه اون داره نفس میزنه، میگه عایشه، فکر کردی من عدالت رو زیر پا گذاشتم و به خانه هوویت رفته ام؟
عایشه خجالت میکشه!
-
و در تمامی دستانهای دیگر از زبان سایر همسران پیامبر، همه از خانه هایشان نقل مبحث کرده اند!
نه اتاقشان! در جوار اتاق هووهایشان!
الان فرهنگ سازی شما مبتنی بر داستانتون، اینکه هر خونه ای به تعداد اتاقش زن داشته باشه؟
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
اگر درست باشد که در کوچه ها تعقیب شد باز هم منافاتی نداره پیامبر 12 تا همسر اختیار کردند که ممکن است یکی از آنها خانه مستقلی هم داشته باشد ولی سخن ما هم باطل نیست.

چرا از اون طرف حساب میکنید؟ فرهنگ سازی من اینه که اگه مردی می خواهد تعدد داشته باشد نسبت به استقلال همسران خود چه فکری باید بکند. شاید باید معماری امروزی تغییر یابد. باید در سبک معماری خانه پیامبر هم تحقیق شود.
میوه ممنوعه دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 21 و 47 دقیقه و 49 ثانیه
ذبیح خان، اگه شما داعشی نیستید که خداروشکر!! اگر هم هستید، که دعا میکنم این رفتار و اشتباه ناپسند از شما دور شود!!!
چرا ناراحت میشوید برادر؟
مگه خود شما به بنده تهمت دروغگویی نزدی؟ همین جوری با همین کلمات هم مثلا عذر خواهی کردی!!!
خب منم که از درون شما آگاه نیستم! با همین کلمات خودتان از خودم رفع تکلیف میکنم!!
راستی منم برای سلامتی شما دعا نمیکنم! چه میدونم اگه دوست دارین،براتون استغفار هم میطلبم!

-
لیلا خانم، کدوم اتوبوس رو شما مثال زدین که من از بحث اونو به اعماق دره فرستادم؟
راستی ، لیلا خانم، در شهر شما، یه مرد زن مرده و یا حتی یک مرد مطلقه وجود ندارد که دست زنی با شرایط خودش رو بگیره و سرپرستی کنه؟
چه عجیب!!!!
پس مردای زن مرده و مطلقه شهر شما چیکار میکنن؟ دختر رحم تمیز باکره میگیرن؟
میدونین که به ازای هر زن مطلقه، یه مرد مطلقه هم وجود داره؟
شاید بهتر باشه، در همه شهرهای ایران یه فرهنگ سازی درست انجام بشه!!!
خدا به اون زن برکت بده که با عزت نفس و کار و تلاش، روزی خودشو از خدا میگیره، حدقل یواشکی و مخفیانه آویزون نمیشه!!!!
جالبه که زنان مطلقه این قدر با عزتن!!! اما دخترکان رحم تمیز که ابتدا با دروغ و فریب مرد متاهل عاشقش میشن!! بعضا دختری خود را هم با القائات او و چندین نامرد که اذن پدر نیاز نیست و صیغه درست است، تقدیم او میکنند و بعد از فاش شدن حقیقت، بخاطر دلبستگی روحی و جنسی شان، یک عمر خفا و تحقیر رو بدوش میکشند و یا بدتر از آن، خود را به زن بی خبر از همه جایی، پرتاب میکنند!
چه دگرگونی های عجیب و غریبی است!!!

لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 19 و 27 دقیقه و 34 ثانیه
اصلاح میکنم

احساس بالاتر از مرد است
لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 18 و 04 دقیقه و 11 ثانیه
دختر ایرانی
4ستون اصلی زندگی
معنویت
سکس
اقتصاد
عشق

سکس زنصرفا روانی است
اما مرد بیولوژیک و روانی
چرا با امدن حضرت زهرا س خداوند با پدر بزرگوارش نوید جاودانگی داد

دختر زودتر دندون در میاره زودتر میشینه زودتر ارتباط بر قرار میکنه زودتر حرف میزنه ادراکش بالاتر از پسره این تفاوت ارجحیت روان زن به مر داست

مردان در سکس ضعیف هستند

نه اینکه زن تا آخر بسوزد و بسازد و تجرد داشته باشد این ظلم به زن است
اما کنترلش بهتر است

حتی حضرت مریم بعد از تولد حضرت عیسی ازدواج کرد
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 17 و 36 دقیقه و 18 ثانیه
بنده با شما نبودم آقای خراسانی

اینکه گفتم اشتباه در جواب کامنت من آمده با لیلا بودم
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 17 و 31 دقیقه و 12 ثانیه
من که اعتراضی ندارم

مرد ها هم بتازند با حس تنوع طلبی خود
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 17 و 28 دقیقه و 45 ثانیه
بله عالی ...
اما مردی که شهوت خود را علم کند،قابل احترام نیست

من هم هیچ حسابی بر هیچ مردی باز نمی کنم

خدای شکر نیازی هم به دوست داشته شدن از طرف کسی را ندارم،
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
شما بزرگوارید اما این سخنان قابل تعدیل هستند که جای بحثش اینجا نیست.
لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 17 و 28 دقیقه و 19 ثانیه
حق زن چیست

اگر موتور جنسی یک مرد بنز باشه و موتور جنسی زن پراید باشه لابد باید بره زن و دختر جامعه رو که زن هستند و دختر .......تا حق تک همسری رو ادا کنه؟ امیدوارم در جوابم نگی اگه موتورها برعکس شد چی چون تفاوت زن و مرد رو گفتم

لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 17 و 20 دقیقه و 19 ثانیه
من تفاوت ذاتی را گفتم احترام به اصول

تفاوتهای ذاتی زن و مرد یک اصل است چرا شهوت را گرفتی مرد ذاتا میتواند همزمان دو زن را دوست بدارد

اما زن ذاتا نمی تواند

اصول این است که این همه زن بیوه و دختر مجرد به فساد کشیده نشوند

اصول این است مرد پنهان با زن روسپی نخوابد
و من بگم فکر کنم جایی ش ا ش ی د ه

اوبا زن دیگری از جنس خود من بوده
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 17 و 13 دقیقه و 07 ثانیه
به لیلا
لطفا به تمام صحبت های من در پاسخ اشاره کنید
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 17 و 06 دقیقه و 28 ثانیه
سلام

شما تنوع طلبی را اصول می دانید؟
من قبول ندارم،تنوع طلبی مرد یعنی دامن زدن به شهوت.
حق مرد؟
حق زن چیست؟نان؟
لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 17 و 00 دقیقه و 18 ثانیه
سلام

پیامبر ص به زنان شان ومنزلت داد که نمونه اش حرمت دوست قدیم حضرت خدیجه س

پس زنحق دارد اگر هوو را دوست ندارد خداحافظی کند برود اما نمیتوان این حق را از مردان گرفت

در گونه های حیوانی تنها کرم خاکی است که یک مادینه دارد و در پرندگان تنها غاز خاکستری یک مادینه دارند

در غرایز لیمبیک مغز فرمان میدهد نه کورتکس
مغز

در کتاب روانشناسی هیلگارد که جامعترینکتاب روانشناسی است آمده

مادینه اگر همزمان با دونفر باشد از بعد روانی به هم میریزد اما نرینه این تعدد را دوست دارند

اگر بپذیریم این یک تفاوت ذاتی است همان احترام به اصول است

ما زنان اگر همزمان با دو نفر باشیم که امار میگوید 95 در صد زنان چه با دین چه بیدین احساس بدی دارند نمونش مراجع خودم که با مرد دیگه ای رایطه داشت بیرون کلاس میذاشت اما دو بار اقدام به خود کشی داشت

دو همسری تکریم همجنس خودمان است نه تحقیر

دو همسری برای مرد آزادی نیست محدودیت است هر زن اولی باید سلطان خانه باشد تا اجازه دهد دومی بیاید
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 16 و 44 دقیقه و 54 ثانیه
من هم اصول را می پذیرم هم ارزش ها را

آیا اصول این است که به زن اجازه ندهند،شرایط زندگی خود را انتخاب کند؟
آیا اصول این است که مرد به خاطر اینکه خدا به او آزادی داده به هر زنی بفرما بزند؟
آیا اصول این است که به هر بهانه ای دیگران را تحقیر کنیم؟؟؟
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 16 و 41 دقیقه و 26 ثانیه
شما مثل اینکه کامنت های قبلی من را نخواندید!

من هم در نظر گرفتم که کمک به زنان عالیست،

در ابتدا گفتم که ازدواج نمی کنم تا طلاق من مانع کمک به کسی نشود و مرد را پشیمان کند،و اگر هم ازدواج کنم مانع او نمی شوم
من گفتم با روخوش از زن دوم استقبال می کنم،ادب و احترام در مقابل او را در پیش می گیرم،که غیر این را شایسته عزت نفس خود نمی دانم
(البته به مبالغه عرض کردم می روم سه تا زن برایش می گیرم ،خودم پیش قدم نمی شوم اما تحت هیچ شرایطی اخلاق را زیر پا نمی گذارم)
اما نمی دانم چرا در این وبلاگ شروع به توهین به زن کردند،خوب اگر کسی نخواهد قبول کند این حق را دارد،کلام آیت الله مکارم را هم آوردم،که مرد اگر به اصول پای بند است باید به عهد خود وفا کند.
دختری می گفت پسری به خواستگاریش رفته در صحبت های خود گفته که اگر ارضا نشود زن دیگری اختیار خواهد کرد،احسنت به این صداقت،..
این بهتر است یا اینکه چیزی را امضا کند که قصد انجام آن را ندارد،بعد با عهد شکنی و دروغ،به بهانه کار خیر آیات خدا را به مسخره بگیرد؟
این که همسر من به کمک زنی تنها برود و یا به دلیل تنوع طلبی مجدد ازدواج کند یکی است؟
آیا مردان به سراغ یتیم دار می روند تا برای او پدری کنند؟
شما که که از"الرجال قوامون علی النساء"برای درستی تعدد زوجات استفاده می کنید!مردان را خیلی خوب در نظر گرفتید؟
لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15 و 53 دقیقه و 38 ثانیه
دختر ایرانی

یک مطلقه 24 ساله تو شهر ما هست یک پسر 4 ساله داره رفتم پیشش 500000 تومان واسه یک ماه روزه گرفتن مادرم بهش دادم

امرار معاش این خانم با گرسنگی کشیدنه

و نماز واسه اموات خوندن

به شورا بگو کربلا میره دعا کنه این خانم بمیره نکنه یهو به قول میوه ممنوعه داعشی ها دور از جون حاج اقا واسش نقشه بکشن

و این خانم یهو هووی کسی نشه
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
... یعنی باید از مخالفین پرسید که اگر مرد مجردی برای این خانم پیدا نشد نباید زندگی چند هسری را بپذیرد؟ حق ندارد؟ باید بار مسئولیت فرزندش را با همه نیازهای اجتماعی او دارو درمان تحصیل شغل ازدواج و ... فرزندش را به تنهایی به دوش بکشد؟ یک زن چقدر میتواند با ان لطافت روحش درگیر کارهای سخت و زخمت اداری و بیرون خانه باشد؟ چگونه از چشم مردان شیاد و هوس باز جامعه و طعنه های دیگران در امان باشد؟ چقدر در سلامت روح و روان و شخصیت اجتماعی خود دوام می اورد؟
او حق ازدواج دارد اگر تک همسری نشد بهتر است قبول چند همسری بکند. رفتار خاناده چند همسری را باید هم او بیاموزد و رعایت کند و هم سایر اعضای خانواده.
لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15 و 48 دقیقه و 00 ثانیه
اخلاق همه جای دنیا ثابت است ما با ارزشها عمری زندگی میکنیم و از اصول غافلیم نمیگم ارزسها مهم نیستند اما نباید فدای اصول شوند
لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15 و 45 دقیقه و 36 ثانیه
سلام
اخلاق در همه جایدنیا ثابت است خوبی را همه دوست دارند

ما با ارزشها زندگی میکنیم وعمریاز اصول غافلیم
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
اینکه اخلاق در همه جای دنیا ثابت است نیاز به بحثهای عمیق فلسفی دارد. که جزء کدامیک از مکاتب اخلاقی باشیم آیا واقع گرا باشیم یا ...
ارزشها در جوامع مختلف متفاوت است به حسب فرهنگ انها هنجارها و ارزشها مختلف می شود. در جامعه ای ممکن است چیزی ارزش باشد که در جامعه دیگر آن ضد ارزش تلقی بشود. و حتی ممکن است بر حسب اغراض در جدیدترین نگاه متفاوت شود یعنی ارزشهای اسلامی با ارزشهای اسلام امریکایی یک ظاهر ولی با دو مقصد باشد یکی الهی و یکی شیطانی و طاغوتی باشد. همانکه امیر المؤمنین ع فرمود: کلمة حقٍ یراد بهاالباطل.
ما در ارزشهای اسلامی صحبت می کنیم و البته که اگر اسلام را به خوبی به همه معرفی شود تمام دنیا مشتاق ان می شوند.
حضرت امام رضا(ع) فرمودند: لَوْ عَلِمَ الناسُ مَحاسِنَ كَلامِنا لَاتَّبَعُونا وسائل الشیعة ج 27، صفحه 92 اگر زیبایی كلام ما را مردم بدانند هر آینه از ما تبعیت می‌كنند.

اما اینکه گفتید ارزشها در همه دنیا یکی است بله برخی از اموزه ها فطری هستند یعنی ذاتاً همه از ظلم بدشون میاد و از عدالت خوششون میاد مگر... ای در میان باشد.
اما اینکه می گید عمری با ارزشها زندگی میکنیم و از اصول غافلیم اینهم درسته مثلا عمری نماز می خوانیم اما با خدا بی ارتباطیم. البته همین هم تدثیر داره. روایت داریم اگر آدم خودش رو به آدم خوبا بزنه یواش یواش خوب میشه. من تظاهر بالحلم فسوف حلیم اگر کسی خودش رو به حلم بزند در نهایت حلیم می شود و ... از این قبیل روایات. بنابراین ظاهر درست کردن هم در باطن انسان تأثیر دارد.
نام علی : عدالت — راه علی : سعادت — عشق علی : شهادت — ذکر علی : عبادت — عید علی : مبارک دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15 و 41 دقیقه و 29 ثانیه
به لیلا
عید بر شما هم مبارک
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15 و 27 دقیقه و 49 ثانیه
باشه قبول به اشتباه در جواب کامنت من آمده بود
این طور بهتره تا بگویید منظورتان مردان بودند!
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
نمیدونم در کدام کامنت بوده ولی به اقتضای کلام سخنی را در رد یا تأیید یا اصلاح و تکمیل مطلب عرض می شود.
سخنان کلی همان است که در پست اورده می شود. هر چند برخی پاسخها قابلیت پست دارد اما جهت پر بار شدن کامنتها به همان محل بسنده می شود.
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15 و 26 دقیقه و 24 ثانیه
سلام علیکم لیلا

قانون؟؟؟؟؟؟

دوست دارید قانون عوض شود؟؟؟؟

اخلاق بله،اما در این روال اخلاق یعنی کشک!!!!!!!
لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15 و 25 دقیقه و 43 ثانیه
دختر ایرانی

من شعر مولانا میارم شما به خودت میگیره

به اونمیوه ممنوعه مثال زندگی و اتوبوس رو میگم میگه مگه ما سوار اتوبوسیم یک استعاره یک تشبیه و شعر و به خودتون استناد میکنید

این گوساله رنگش طلایی هم شد مادینه شد جوون شد دیگه چی بشه راستی عیدت مبارک
لیلا دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15 و 14 دقیقه و 10 ثانیه
سلام دختر ایرانی و جناب خراسانی

اصول از ارزشها مهمترند چرا

اصول بنیادین هستد منظورم اصول دین نیست منظورم اصول جهانشمول است مثل صداقت مهربانی دوست داشتن یکدیگر و در همه جای دنیا ثابت هستند

اما ارزشها بعد از اصول هستند و ازجامعه ایبا جامعه دیگر فرق میکنند و ارزشها جامعه میسازد در بعد زمانی و مکانی خاص و ممکن است تغییر کنند زمانی در ایران دو همسری ارزش شد و بعد از فرمان مشروطیت تک همسری مصوب شد و فریادهای شیخ فضل الله به جایی مبنی نبودن قانون فرنگ به جایی نرسید و در دوره پهلویاوج گرفت و در نتیجه اصلی قابل تغییر است

اما مهربانی ایا با قانون تغییر میکند

قانون جاذبه با لغو فرمان مجلس لغو میشود

دو به اضافه دو اگر فانون فرمان دهد 5 میشود

در دو همسری مبنا بر دوست داشتن

مهربانی عشق است

و زشتی آن صرفا یک ضد ارزش است که اگر رسانه روحانیت.و تغییر این فرهنگ با منطق پیش برود اصول مقدم بر ارزش میشوند
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
سلام به همه شما بزرگواران. تنها وارث غدیر حضرت مهدی فاطمه است دعا کنید چشمانمان به جمال دل آرای آن ذخیره الهی روشن شود. عید غدیر بر همه شما عزیزان مبارک.
در یک جایی بحثی رو گفته بودم شاید اون مورد نظر دوستان بوده که گفتم معمولا در تعاریف استاندارد و علمی باید یک مبنا داشته باشید یک اصول تعریف کنید و برای این اصول راهکارهای عملی داشته باشید. این سه مرحله در همه طرح ها معمول است.
بله ما وقتی در مستقلات عقلیه بحث می کنیم بله اصول عقلی در هیچ کجای دنیا خدشه بردار نیست مثل همین مثالهایی که زدید.
دختر ایرانی دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 14 و 54 دقیقه و 58 ثانیه
هم دلی هم فهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

تا زمانی که هر تلاشی می کنید تا شهوت را اصل قرار دهید و احکام دیگر را حاشیه،به هیچ وجه!!!!!!!!!!
ذبیح خراسانی پاسخ داد:
بله در مشاوره و روانشناسی همدلی است و در علوم ارتباطات می گوییم ارسال پپام از فرستنده و دریافت پیام توسط گیرنده به همان قصد و غرضی که نزد فرستنده است. این رو میگیم هم فهمی. یا برداشت یک مفهوم از یک پیام.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نمایش نظرات 1 تا 30
 
 
وبلاگ چندهمسری برای تبیین مسئله و آگاهی بخشی پیرامون آن به جامعه در چهارچوب شرع مقدس اسلام فعالیت میکند تا اندیشه ها و باورهای نادرست را اصلاح نماید و نظرات و تجربیات کاربران محترم را در اختیار همگان قرار دهد. برازنده شخصیت دینی هرکس به رعایت ضوابط و مقررات و اخلاق در چهارچوب شرع مقدس اسلام است. لذا خدا محوری به جای دیگر محوری پایه و اساس فعالیتهای دینی - فرهنگی ماست.
شما میتوانید از طریق ایمیل: chandhamsari@gmail.com پیامها، اطلاعات، مطالب علمی و ... و یا در خواست همسریابی خود را ارسال نمایید. و یا با شماره 09351520403 تماس بگیرید.

ذبیح خراسانی
. ذکر روزهای هفته . دانشنامه عاشورا