تبلیغات
حدیث موضوعی چند همسری (chandhamsari.ir) - مطالب مرداد 1393
پایداری خانواده و تکثیر نسل در سایه چند همسری اسلامی از ضرورت‌های امروز ماست.
 
میدانیم تعدد زوجات طبق آیات قرآن و سنت اهلبیت (ع) جایز است، از طرفی جمعیت دختران و زنان مجرد بالای 25 سال رو به افزایش و سن ازدواج بالا رفته و نیز اقبال مردان مجرد به ازدواج کاهش یافته است شما فکر می کنید درباره دختران و زنان مجرد چه باید کرد؟




تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

تاریخ روز
















دریافت کد لوگوی سایت مراجع معظم تقلید
 
 
نویسنده : ذبیح خراسانی
تاریخ : پنجشنبه 30 مرداد 1393
نظرات
تلاش کشور‌های اروپایی برای ترویج چند همسری !

صحبت از داشتن دو یا سه زن که به میان می‌آید، همه بی‌اختیار فکری کنند که محال است در کشور‌های غربی هم بشود لغتی به نام «تعدد زوجات» پیدا کرد.

اما مسئله این است که نه امروز بلکه از سال‌هایی بسیار قبل تر از ظهور دین اسلام هم آیین‌ها و مکاتب مذهبی دنیا مسئله چند همسری را در خودشان داشته‌اند. اصلاً خود واژه چند همسری یا «پلی‌گون» واژه‌ای است لاتین که در زمان یونان باستان به کسی گفته می‌شده که ازدواج‌های متعدد دارد

 غیر از ریشه تاریخی پدیده چند همسری، در واقع در تمامی ادیان آسمانی به غیر از مسیحیت، داشتن چند همسر در یک زمان مسئله‌ای مخالف قانون خداوند نیست. البته در انجیل هم نص صریحی وجود ندارد که تعدد زوجات را حرام کرده باشد. اما از آنجا که در انجیل آمده «خداوند برای هر مردی همسری آفریده است»، مسیحیان دلیل می‌آورند که در حالت عادی باید به یک زن اکتفا کرد. هرچند که بین گروه خاصی از مسیحیان آمریکا به نام «مومون‌ها» چند همسری رواج دارد.
ادامه مطلب
نویسنده : حسین تبریزی
تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393
نظرات
سحر
تکرار 11ام

طرح مربع و هموطن چه محدودیتی برای شخص هوس باز می تونه ایجاد بکنه و این محدودیت چه مزایایی برای کل جامعه داره؟
طرح مربع و هموطن را جز به جز با طرح رایج مقایسه کنید(مخالفان طرح مقایسه را انجام دهند ..چون موافقان این کار را انجام داده اند)
پیشاپیش از نقد منصفانتان که تاکید مقام معظم رهبریست متشکرم
(از خانم و آقایان نویسنده وبلاگ می خوام نظر بدن.از جناب خراسانی.از جناب تبریزی.و از تک نویسنده خانم وبلاگ)
لطفا بدون نام نظر ندهید تا بتونیم افکارتونو دنبال کنیم...و بحث منسجم و منطقی داشته باشیم

نویسنده : ذبیح خراسانی
تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393
نظرات
انا لله و انا الیه راجعون

حادثه غم انگیز سقوط هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ سپاهان ایر مسیر تهران  - طبس در فرودگاه مهرآباد  در 19 مرداد 93 با 48 سرنشین، جمع زیادی از هموطنان عزیز طبسی را در کام مرگ کشید و هموطنان عزیز را در غم از دست دادن کودکان، جوانان، زنان و مردان و  مسئولان خود خصوصا نماینده محترم  دوره پنجم و ششم مردم  خوب شهرهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای مهندس سید ماشاء اله شکیبی سوگوار نمود

    پرواز,فرودگاه 

                                                                        

  

      

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها بیان کرد: در این پرواز 34 مسافر بزرگسال، 3 نوزاد زیر دو سال و 3 کودک زیر 12 سال حضور داشتند.

تازه​ترین اخبار منتشره موید آن است که تاکنون 39 مسافر و خدمه هواپیما کشته شده​اند و مابقی که به بیمارستان انتقال یافته اند، دچار سوختگی های شدید و آسیبهای جسمی هستند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن صدور پیام تسلیت و ابراز همدردی با مجروحین و خانواده های کشته شدگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – طبس، یک روز در استان و دو روز در طبس عزای عمومی اعلام کرد.

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی، به خانواده کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تسلیت گفت و از سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر سازمانهای مسئول خواست تا علت بروز این سانحه را مورد بررسی و شناسایی قرار دهند و نتیجه را اعلام کنند.

اسامی 30 قربانی سقوط هواپیما

اسامی 30 نفر از کشته شدگان سانحه هوایی تهران عصر امروز منتشر شد اما هنوز هویت 9 تن دیگر معلوم نیست.

به گزارش مهر، اسامی کشته شدگان عبارت است از: عصمت عرب شیبانی، فرزاد آزاده، رضا بدری، نسرین بیطرف ثانی، غلامرضا عدالت، غلامحسین قاسمی، قاسم قویانوری، مهدیه هوایی، رحمت الله حیدری، مژگان جهانگیری، محمد کاشانی، آوینا کاظمی، مجید کاظمی، فرزاد خاندوستانی، عصمت خسروی، خدابخش خسروی، بیژن خسروی، شروین خسروی، زهرا خسروی، علی اصغر منافی، سعید محمدی آرا، علیرضا مولاپسندی، امیرعباس ناهید، مژگان استاد، سید ماشاءالله شکیبی ، فرانک شیروانی مقدم، سید محمدطاها طالبی، زینب السادات طالبی، آرمینا یزدانی، مهدی یزدانی.

این عزیزانی بودند که می خواستند 1 ساعت بعد در فرودگاه طبس انتظار اقوام و خویشان خود را به دیدار خویش مسرور نمایند اما نمی دانستند که تنها سه دقیقه دیگر به سفر ابد خواهند رفت!!!

ما نیز در مسیر همین کاروان در حرکت هستیم

ضمن درخواست غفران الهی برای این عزیزان، ذلیلانه و خاضعانه از محضر ذات ربوبی می خواهیم که همه ما را در مسیر صراط مستقیم و بندگی خالصانه اش قرار دهد تا خدمتی صادقانه در محضرش توفیق راهمان باشد.



مرتبط با: مناسبت های روز ,
نویسنده : حسین تبریزی
تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393
نظرات
مریم
من همسردوم هستم . همسرم ازنظر مالی دروضعیت بسیارخوبی هستند ورعایت عدالت براشون خیلی آسون هست.من هم حاضرم بخاطر همسراولشون فداکاری کنم وهمسرم وقت بیشتری رو با ایشون باشند.می خوام بدونم چرا درکشورما که اسلامی هست حکم واضح حلال بودن چندهمسری در کشور ما اینقدر غریب مونده؟ چرا در قوانین کشور ما برای دیگر احکام قرآن مثل حرام بودن شراب و غیبت و... وحلال بودن وواجب بودن دیگر احکام نظر خواهی نشده وبرخی نمایندگان یا مردم مثلا مسلمان ما ،شدیدا اصراربر تصحیح حکم خداوند درمورد حلال بودن چندهمسری برمردان توانمند دارند؟

ومی خواستم بدونم که کجای قرآن فرموده همسراول باید ازازدواج مجدد شوهرش اطلاع داشته باشند؟ وبه عنوان سوال آخرم می خواستم بدونم وقتی بین قرآن و قانون تناقض باشد شما کدام را انتخاب می کنید؟

نویسنده : حسین تبریزی
تاریخ : دوشنبه 20 مرداد 1393
نظرات
این مطلب رمزدار است، جهت مشاهده باید کلمه رمز این مطلب را وارد کنید.

نویسنده : ذبیح خراسانی
تاریخ : دوشنبه 20 مرداد 1393
نظرات

 استحباب تعدد زوجات در نظر بسیاری از فقهاء و مراجع

 یکی از فقهاء عظیم امامیه در سده اخیر مرحوم آیت الله سید کاظم یزدی(ره) می باشند. ایشان صاحب کتاب «العروة الوثقی» می باشد که یک کتاب فقه فتوائی هست؛ و در واقع رساله عملیه ایشان است. از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب این است که کتاب دارای فروعات فقهی بسیار زیادی است. این کتاب دارای 3260 فرع فقهی است که به ترتیب شماره گزاری شده است. ویژگی دیگر این کتاب این است که مورد توجه ویژه فقهاء و مراجع معاصر قرار گرفته است و فقهاء زیادی بر این کتاب حاشیه و تعلیق زده اند. ایشان در مسأله 2 کتاب النکاح خویش در مورد استحباب تعدد زوجات می گوید: «الاستحباب لایزول بالواحدة بل التعدد مستحب أیضاً» یعنی اسحتباب ازدواج با ازدواج یک زن زائل نمی شود. بلکه تعدد زوجات نیز مستحب است. در مورد این مسأله بجز یکی دو تن از فضلای معاصر مانند حضرت آیت الله فاضل(ره) و حضرت آیت الله مکارم که استحباب بیشتر از یک همسر را دارای اشکال می دانند(استحبابش را دارای اشکال می دانند نه جوازش را.) باقی فقهاء که بر این کتاب حاشیه زده اند؛ بر این فتوا صحه گذاشته اند. یعنی این فتوا؛ قول فقهاء دیگر نیز هست و منحصر در مرحوم یزدی(ره) نیست. فقهائی مانند حضرت امام(ره)، حضرت آیت الله خوئی(ره)، حضرت آیت الله گلپایگانی(ره)، حضرت آیت الله بروجردی(ره) و ... .


نویسنده : ذبیح خراسانی
تاریخ : دوشنبه 20 مرداد 1393
نظرات

اجبار یک زن در تهران به بیشرمانه ترین کار

مردی شیطان صفت که با آزار و اذیت زنی بیوه از او اخاذی می‌کرد، توسط ماموران کلانتری شناسایی و به اداره 16 پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

هفته گذشته بود که راز ابلیس بزرگ تهران توسط قربانیش آشکار شد و قرار است این مرد به سزای اعمال شیطانی خود برسد.

17 سال پیش زن جوانی به نام «مریم» با همسرش از یکی از شهرهای استان شرقی کشور به پایتخت سفر کردند. روزهای خوبی با یکدیگر سپری می کردند، اگرچه بعضی اوقات سخت می گذشت ولی چون با یکدیگر بودند و همیشه لبخند بر لبشان بود مشکلات یکی از پس از دیگری سپری می شد.

پس از 10 سال سکونت در یکی از محلات جنوبی تهران ناگهان شوهر «مریم» به دلیل سکته قلبی جان خودش را از دست داد و مریم با دخترش که تنها یک سال داشت، تنها شد و به اجبار برای تامین هزینه های زندگی شروع به کار کرد.

«مریم» که مادری مهربان بود، همیشه به دنبال دخترش در مدرسه می رفت تا همیشه و در هر لحظه کنار او باشد تا «آزاده» (دخترش) هیچگاه نبود پدر را احساس نکند.

این روند نیز ادامه داشت تا اینکه یک روز که «مریم» به دنبال «آزاده» رفته بود، آن روز وقت تنگ بود و «مریم» باید زودتر به سرکارش بازمی گشت به همین دلیل یک تاکسی را به صورت دربست کرایه کرد.در بین راه «آزاده» که دلتنگ پدر بود از مادر خواست تا آخر هفته به سر قبر پدرشان بروند و برای شادی روحش دعایی بخوانند.

با صحبت های «آزاده»، راننده تاکسی که «ناصر» نام داشت از بیوه بودن زن جوان در داخل خودرویش با خبر شد و همانجا نقشه های شیطانی خود را طراحی کرد.

«ناصر» فردای آن روز نیمه های شب به در خانه «مریم» مراجعه کرد و با ترفندی توانست وارد خانه شود و با بستن دست و پای آزاده، مادرش را مورد آزار و اذیت قرار داد و از آنچه بر سر «مریم» آورده بود، فیلم گرفت و همین بهانه ای شد برای آزارهای مکرر این مرد شیطان صفت.

سرهنگ امید بهمنیاری رییس کلانتری 152 خانی آباد نو با اعلام این خبر، افزود: به دنبال اظهارات شاکیه مأموران ضمن ارائه آموزش های لازم با متهم قرار صوری گذاشته و زمانی که «ناصر» برای دریافت وجوه قسط به در خانه «مریم» مراجعه کرده بود، شناسایی و به کلانتری انتقال می یابد

آزار و اذیت ها ادامه داشت تا اینکه چهار ماه پیش «ناصر» خودروی گران قیمتی با اقساط ماهانه 12 میلیون ریال خریداری کرد، ولی توانایی باز پس دادن آن را نداشت به همین دلیل با ربودن «آزاده» و تهدید «مریم» او را بر آن داشت تا برای فراهم کردن مبلغ مورد نیازش دست به هر اقدام نامشروع و شنیعی بزند.

«مریم» پس از انجام خواسته های مرد شیطان صفت و باز پس گرفتن دخترش محل زندگیش را سریعا عوض کرد و به محله ای دیگر رفت، چند هفته ای گذشت و خبر از «ناصر» نداشت تا هفته گذشته که برای گرفتن کارنامه دخترش به مدرسه رفت.

هنگام بازگشت به خانه بازهم «ناصر» سد راهش شد و او را داخل خودرو کشاند و پس از آزار و اذیت، درخواست مبلغ 12 میلیون تومان وجه نقد را کرد که این بار «مریم» با مراجعه به گشت کلانتری خانی آباد نو راز بزرگترین «ابلیس» تهران را فاش کرد.

سرهنگ امید بهمنیاری رییس کلانتری 152 خانی آباد نو با اعلام این خبر، افزود: به دنبال اظهارات شاکیه مأموران ضمن ارائه آموزش های لازم با متهم قرار صوری گذاشته و زمانی که «ناصر» برای دریافت وجوه قسط به در خانه «مریم» مراجعه کرده بود، شناسایی و به کلانتری انتقال می یابد.

رییس کلانتری 152 خانی آباد نو گفت: پرونده متهم برای پیگیری ویژه بنا بر دستور قضایی به اداره 16 پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شده است.

بررسی حقوقی پرونده

در این ماجرای تاسف بار چند اتهام متوجه ناصر است که به بررسی هر یک از آنها می پردازیم :

زنا یا تجاوز؟

در ابتدا باید برای دادگاه ثابت شود که مریم تمایل به این کار داشته است یا خیر؟

اگر مریم تمایل به این کار داشته و با علم به آن دست به ارتکاب جرم زده باشد جرم هر دو زنا است ، حال باید دید زنای محصنه است یا غیر محصنه؟

در صورتی که ناصر هم مجرد باشد هر دو به مجازات زنای غیر محصنه محکوم می شوند حد شرعی‌ آن‌ در صورت‌ ثبوت‌ در نزد حاكم‌ شرع‌،صدضربه‌شلاق‌ در دفعه‌ اول‌ تا سوم‌ ودر دفعه‌ چهارم‌ كشتن‌است‌ و اگر ناصر متاهل بوده و مرتکب زنا شده ،زنای محصنه است و مجازاتش سنگسار می باشد.

حال اگر مریم تمایل به این کار نداشته و ناصر به زور به وی تجاوز کرده باشد جرم وی تجاوز به عنف است.

هر انسانی حق دارد در مواقع احساس خطر به دفاع از جان، مال و ناموس خود و افرادی كه دفاع از آن‌ها بر وی واجب است اقدام كند. تهدید و اخاذی هم از مواردی است كه می‌تواند برای افراد ایجاد نگرانی و خطر كند. همان طور كه می‌دانیم تهدید در لغت به معنای بیم‌دادن و ترساندن است كه عرف و قانون نیز همین تلقی را از این عنوان دارند. قانونگذار در ماده 669 قانون مجازات اسلامی درخصوص عنصر قانونی جرم، تهدید و اخاذی بیان می‌دارد «هر كس دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی و یا به افشای سری(رازی) نسبت به خود یا بستگان او نماید اعم از این كه به این واسطه تقاضای وجه و یا تقاضای انجام امر یا ترك فعلی را نموده و یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از 2 ماه تا 2 سال محكوم خواهد شد

در این ماده تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی یا افشای سر(راز) نسبت به خود یا بستگان از موضوعات تهدید تلقی شده است.

آدم‌ربایی یکی دیگر از معضلاتی است که متاسفانه در کشور ما وجود دارد و افراد با انگیزه‌های متفاوتی همچون مالی، انتقام، تجاوزات جنسی، امحاء آثار جرم و ... شخص قربانی را می‌ربایند و آزادی او را سلب می‌کنند
آدم ربانی

آدم‌ربایی یکی دیگر از معضلاتی است که متاسفانه در کشور ما وجود دارد و افراد با انگیزه‌های متفاوتی همچون مالی، انتقام، تجاوزات جنسی، امحاء آثار جرم و ... شخص قربانی را می‌ربایند و آزادی او را سلب می‌کنند.

در این پرونده ناصر به منظور فراهم کردن مبلغ مورد نیازش توسط مریم دست به ربودن فرزند وی می زند.

طبق ماده 621 قانون مجازات اسلامی هرکس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگر شخصا" یا توسط دیگری شخصی را برباید یا مخفی کند به حبس از پنج سال تا پانزده سال محکوم خواهد شد

کیفیات تشدید مجازات در جرم آدم ربایی: طبق ماده 621 قانون مجازات اسلامی در صورتی که سن ربوده شده کمتر از 15 سال باشد یا ربودن با وسیله نقلیه انجام گیرد یا به ربوده شده آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود مرتکب به حداکثر مجازات تعیین شده محکوم خواهد شد.

حرف آخر...

شاید یکی از دلایل این حادثه شوم نگاه های آزار دهنده اجتماعی به زنان بیوه است. اگر چه این نگاه در گذشته بسیار بدتر بوده و اکنون نگاه معتدل تری نسبت به این زنان وجود دارد. اما هنوز هم این زنان مورد آزار نگاه ها و افکار پلید برخی مردان هواسران قرار می گیرند.

اگر ما می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم، لازم است نگاه نامناسب به زنان بیوه را از بین ببریم و به فکر این زنان باشیم.

نداسادات پاکنهاد / وکیل پایه یک دادگستری / تبیان


نویسنده : حسین تبریزی
تاریخ : یکشنبه 19 مرداد 1393
نظرات
مینا
با سلام و خسته نباشید خدمت اقای تبریزی
اگه اشکال نداره میتونید این سوال را پست کنید که مهمترین دلیلی مخالفت زنان اول در خصوص ازدواج مجدد همسرشان چیست ?
ممنون

نویسنده : حسین تبریزی
تاریخ : یکشنبه 19 مرداد 1393
نظرات
زهرا
من بارها این سوال را همه جا پرسیده ام ولی جواب نگرفتم چرا باید مردها چند همسر اختیار کنند خب زنها چند تا شوهر داشته باشند!

لطفا بحث جنسیت و تنوع را پیش نکشید و پاسخ قانع کننده دهید.

نویسنده : حسین تبریزی
تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
نظرات
با سلام و وقت بخیر خدمت دوستان فعال در سایت
از انجایی که دوستان اصرار دارند بعضی از مطالب را به اشتراک بگذاریم و پیشنهاد می دهند چرا فلان مطلب را پست نمی زنید، و از طرفی وبلاگ این امکان را ندارد که دوستان خودشان پست بزنند لذا بر ان شدیم پستی را با عنوان « من هم حرف حساب دارم» ایجاد کنیم تا دوستان هر مطلبی را که دلشان می خواد در نظرات به طور کامل بنویسند و بگویند که مطلب را پست کنیم، ما مطلب را در اولین فرصت با اسم شخص ارسال کننده پست می کنیم.


مرتبط با: قوانین ,
نویسنده : حسین تبریزی
تاریخ : جمعه 17 مرداد 1393
نظرات

تعدد زوجات و چند همسری مردان یک قانون حکیمانه و به مصلحت زنان جامعه است زیرا در قانون گذاری ،قانون گذار کل جامعه را در نظر می گیرد و قانون کلی وضع می کند. بر این اساس از آنجا که :

1. زنان (دختران) شش سال زودتر از مردان به سن بلوغ و آمادگی جنسی برای ازوداج می شوند و معمولا زودتر از مردان هم سن خود ازدواج می کنند.

2. مردان در حوادث گوناگون ، بیش از زنان در معرض خطر مرگ قرار دارند و در جنگ‏ها و حوادث دیگر، قربانیان اصلی را آنها تشکیل می‏دهند.

3.بسیاری از زنانی که ازدواج کرده اند به علل گوناگون در ابتدای زندگی همسران خود را از دست می‏دهند در حالی که نیازمند همسر هستند.

این عوامل و عوامل دیگر موجب بر هم خوردن تعادل میان مردان و زنان می‏شود و همواره به دلائل زیر جمعیت زنان نیاز مند ازدواج بیش از مردان است  و برای حفظ سلامت جامعه و افراد آن ناچاریم یکی از سه راه ذیل را انتخاب کنیم:

أ. در همه موارد مردان تنها به یک همسر قناعت کنند و سایر زنان تا پایان عمر بدون همسر باقی بمانند و تمام نیازهای فطری و خواسته‏های درونی و احساسی خود را سرکوب کنند.

ب. مردان فقط دارای یک همسر قانونی باشند، ولی روابط آزاد و نامشروع جنسی را با زنانی که بی شوهر مانده‏اند، به شکل معشوقه برقرار سازند.

ج. به کسانی که از نظر جسمی و مالی و اخلاقی قدرت اداره بیش از یک همسر را با رعایت کامل عدالت میان همسران و فرزندان دارند، اجازه داده شود که بیش از یک همسر انتخاب کنند.

اگر راه اوّل را انتخاب کنیم، باید گذشته از مشکلات اجتماعی که به وجود می‏آید، با فطرت و غرایز و نیازهای روحی و جسمی بشر به مبارزه برخیزیم. همچنین عواطف و احساسات این گونه زنان را نادیده بگیریم، این مبارزه‏ای است که پیروزی در آن نیست. به فرض که این طرح عملی شود، جنبه‏های غیر انسانی آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

تعدد همسر را در موارد ضرورت نباید تنها از نگاه همسر اوّل مورد بررسی قرار داد، بلکه از دریچه چشم همسر دوم و مصالح و مقتضیات اجتماعی نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد. آنها که مشکلات همسر اوّل را در صورت تعدد زوجات عنوان می‏کنند، کسانی هستند که یک مسئله چند بعدی را تنها از یک زاویه نگاه می‏کنند؛ زیرا تعدد همسر هم از زاویه دید مرد و هم از زاویه دید همسر اوّل، نیز از زاویه دید همسر دوم باید مطالعه شود، آن گاه با توجه به مصلحت مجموع در این باره قضاوت کنیم.

اما اگر راه دوم را انتخاب کنیم، باید فحشا را به رسمیت بشناسیم. تازه زنانی که به عنوان معشوقه مورد بهره برداری جنسی قرار می‏گیرند، علاوه بر اینکه شخصیت شان پایمال شده است، آینده و تأمین ندارند به همین دلیل هیچ عقل سالمی آن را تجویز نمی کند.

تنها راه سوم است که هم به خواسته‏های فطری و نیازهای غریزی زنان پاسخ مثبت داده شود و هم از عواقب شوم فحشا و نابسامانی زندگی این دسته از زنان جلوگیری شود و جامعه از گرداب گناه بیرون آید.

بر همین اساس اسلام راه سوم را اختیار کرده و به مردان اجازه داده است که بیش از یک همسر اختیار کنند و برای جلو گیری از هر گونه ظلم و بی عدالتی نیز  شرایط زیر را قرار داده است:

1. مرد باید عدالت را بین همسران خود رعایت کند.

2. تعداد همسران دائم نباید بیشتر از چهار همسر باشد.

3. اجازه از همسر در صورتی که بخواهد با برادر زاده یا خواهر زاده او ازدواج نماید، لازم است.

بر این اساس اگر چه ممکن است چند همسری با احساسات این زنی که در حال حاضر دارای همسر است ناسازگار باشد اما با توجه به کثرت جمعیت زنان آماده ازدواج نسبت با تجویز چند همسری زمینه ازدواج زنان بیشتری فراهم می شود و جمع زیادی را از افسردگی های روحی نجات می دهد.

مرتبط با: شرایط چند همسری ,
نویسنده : حسین تبریزی
تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393
نظرات
وقتی تو این سایت در مورد چند همسری صحبت می کنیم بعضی مواقع با نظرات تند کاربرا مخصوصا خانمها مواجه می شویم، بعضی از دوستان می گویند که ما از مضرات چند همسری بی خبریم و از آمار طلاق و تزلزل خانواده ها که از جانب چند همسری متوجه خانواده ها می شود اطلاعی نداریم.
بعضی از دوستان هم مسئله عواطف زنانه و اینکه خانمها هم مثل مردها دوست دارند یک همسر داشته باشند سخن گفتند.

در جواب دوستان باید بگم که یقین بدانید هدف ما و شما یکیه و هیچ تفاوتی در هدف ها نداریم یعنی شما دوست دارید امار طلاق در جامعه پایین بیاد ما از شما بیشتر، شما می خواهید خیانت کم بشه ما از شما بیشتر، شما می خواهید عشق در زندگی حکم فرما بشه ما هم همینو می خواهیم ... اما دوستان عزیز با بستن راه چند همسری این امورات محقق خواهد شد؟ ایا فکر نمی کنید که چند همسری همه این مسائل را تضمین می کنه؟ به نظر شما چند در صد از مردها می تونند به صورت رسمی عرفا و شرعا و قانونا با شخصی دیگر ازدواج کنند؟ یا به عبارتی در حال حاضر چند در صد از مردان ایران بیش از یک همسر دارند؟  از طرف دیگر تعداد مردهایی که خیانت کارند و با نامحرمها هر روز زنای کلامی و صد جور ارتباط ناجور دارند چقدره؟؟
جواب کاملا واضحه تنها شاید یکی دو در صد ازمردها چند تا همسر داشته باشند اما آمار خیانت کارهای واقعی را می خواهم شما بفرمایید آیا اونها (همونهایی که بدون عقد رسمی با نامحرمها بگو بخند دارند و حتی معاشقه هم می کنند)هم یکی دو درصد هستند یا نصف بیشتر مردها را شامل می شوند؟؟
پس خانم محترم اگر شوهرت را برای خودت می خواهی باید شب و روز دعا کنی چند همسری به معنای واقعی کلمه اجرا شود چون در اون صورت احتمال اینکه شوهر شما هم جزء اونها باشد فقط دو درصده اما وقتی باب چند همسری را می بندی احتمال اینکه شوهر شما خیانت کار باشد 50 در صد و حتی بیشتر می باشد کدوم عاقلی پنجاه در صد را به دو در صد ترجیح میده؟؟ پس مدافع اصلی ما هستیم نه اونهایی که مخالفند چون اونها با مخالفت خود عملا راههای دیگر را باز می کنند.
اما شما آقا پسری که با عقد مخالفت می کنی ، باید بگم که پسر خوب اگر عقد رسمی باب شود همه می دانند که دختری عقد شده لذا میری با کسی ازدواج می کنی که در شأن خودته اما اگر عقد رسمی نباشه دختر با هزار نفر دوست میشه و در نهایت هم به عنوان دختر با حیا میاد با شما ازدواج می کنه. و حتی در مورد پسر هم همین طور پسری که ازدواج کرده باید با پسری که مجرده تفاوت داشته باشد اما ما از کجا بفهمیم این اقا واقعا مجرده یا خیر؟
به عبارتی ازدواج و عقد معیاری است که به وسیله آن تجربه جنسی اشخاص سنجیده می شود اما وقتی ازدواج نباشد شما چطور می خواهید بدانید طرف تجربه جنسی داشته یا خیر؟ مثل اینکه یه بار جنسی را با سند بفروشند به کسی و سند به نام وی بخورد تا خریداران بعدی متوجه شوند که جنس قبلا استفاده شده اما یه زمانی شخصی بدون سند جنسی را استفاده می کند و بعد به اسم نو به کسی می فروشد. به نظر شما کدوم خیانته؟

مرتبط با: سوال و جواب ,
نویسنده : علی زنجانی
تاریخ : جمعه 3 مرداد 1393
نظرات

مرگ بر اسراییل






مرگ بر آمریکا

نویسنده : علی زنجانی
تاریخ : جمعه 3 مرداد 1393
نظرات


تذکر1:خواهشمند است نظرات فقط مربوط به همین موضوع و همین گروه باشد لذا نظرات غیر مرتبط به این گروه تایید نخواهند شد.
تذکر2:ما در این پست جمع بندی و نتیجه گیری نخواهیم داشت و فقط نظرات موافقین و مخالفین را خواهیم گذاشت(البته بعد از بحث و نظر به حد کافی) و با احترام به خوانندگان، انتخاب را به خودشان واگذار خواهیم کرد.



گروه سوم:آزادها(طلاق داده هاو بیوه ها و مجردها)
1:مرد آزاد(طلاق داده،بیوه یا مجردمسن) ازدواج با چند خانم آزاد(مطلقه،بیوه یا مجردمسن)

تذکر: در این مورد(چند همسری مردان آزاد و زنان آزاد) طرح مربع پیشنهاد شده است که ضمن تشکر از طراحان محترم خواهشمند است توضیحی در همین پست نسبت به طرح مربع ارائه دهند.
2:مرد متاهل ازدواج بایک یا چند خانم آزاد
...مطلقه،بیوه،مجرد(ازدواج رایج چند همسری) 


نویسنده : علی زنجانی
تاریخ : جمعه 3 مرداد 1393
نظرات

ضمن تشکر و قدر دانی از همه عزیزانی که نظر دادند
تذکر:فقط نظراتی که در پست متاهل ها ثبت شده بودند آورده می شود

 گروه دوم:(متاهل ها)

1:مرد متاهل ازدواج دائم با یک(یا چند)دختر
2: مرد متاهل ازدواج دائم با یک(یا چند)مطلقه یا بیوه
3: مرد متاهل ازدواج با...


مخالف

به نظر با توجه به وجود مردان بیوه ومطلقه ومجرد مسن نیازی فعلا به حضور مردان متاهل نیست .
مخصوصا که مایلندمخفیانه در این جهاد مبارزه با فساد وسرپرستی زنان آزاد شرکت فعال داشته باشند .
بهتر است در ارائه تبلیغ برای تشویق آنها مراعات حال فرهنگ تک همسری ومقاومت فعلی زنان متاهل ورهایی ودامان زدن به وضعیت بغرنج طلاق ها باشیم .
دلسوزی ما برای حل مشکل نباید پیکره تربیتی وعاطفی خانواده ها را به خطر اندازد .
در مقایسه طرح مربع با مردان متاهل متوجه خواهیم شد که تفاوت چندانی میان عدالت ،خلق وخو ،وضعیت اقتصادی وتوان مردان متاهل ومردان آزاد نیست .
پس بهتر است جامعه از کلیه ظرفیت های خود کمک گیرد وبار همه این مشکلات را با توجه به وضعیت اقتصادی وعاطفی و...خانواده ها بر دوش زن متاهل نیندازد .
او نیز با توجه به همین نیاز ها ومشکلات زندگی بسیار شکننده وماجراساز است .
ازدواج مجدد مردان متاهل هم منوط به رضایت ودر این باب حتما عدالت است چون زن اول زندگی را ساخته ومرد را به درجه توانمندی رسانده است .

 

پیشنهاد

باید یک چرخه جامع داشته باشیم که همه را شامل شود حتی متاهل ها را در شرایط خاص(نازا بودن همسر اول و رضایت بر ازدواج مجدد) یعنی طرحی که مخصوص ازدواج باشد نه فقط چند همسری.

من پیشنهاد میدم سه شاخه داشته باشیم به عنوان اصول ازدواج که عبارتند از:

 ۱.ازدواج مجرد با مجرد

۲.ازدواج مطلقه با مطلق

۳.ازدواج بیوه با مرد بیوه

 که این سه شاخه اگر یک مثلث رو تشکیل بدهند می شود چرخه ازدواج مجردها، متاهل ها و مطلقه ها و ازدواج باید در این چرخه باشد یعنی قابلیت را دارد که اگر در یک ضلع کمبود جمعیت بود بتواند از ضلع مجاور استفاده کند مثلا اگر مرد بیوه، زن بیوه پیدا نکرد می تواند وارد چرخه شده و از مطلقه ها مورد پیدا کند یعنی هر ضلع باید در خودش ازدواج صورت پذیرد و فقط در موارد مثلا کمبود وارد چرخه شود ما متاهل را وارد چرخه مستقیم نمیکنیم اما در شرایط خاص مانند مورد ذکر شده به ناچار وارد چرخه میشوند لذا متاهل را به طور غیر مستقیم وارد چرخه میکنیم تا چرخه ما کامل و جامع شود.

متاهل ها غیرمستقیم وارد چرخه میشوند یعنی چه؟

یعنی آنها را در مرکز مثلث قرار می دهیم یعنی هم در چرخه هستند و هم نیستند.

نیستند در شرایط عادی.هستند فقط در شرایط خاص و حاد.

لذا در این صورت هر ازدواجی در این چرخه وجود دارد

 


ادامه مطلب
 
 
وبلاگ چندهمسری برای تبیین مسئله و آگاهی بخشی پیرامون آن به جامعه در چهارچوب شرع مقدس اسلام فعالیت میکند تا اندیشه ها و باورهای نادرست را اصلاح نماید و نظرات و تجربیات کاربران محترم را در اختیار همگان قرار دهد. برازنده شخصیت دینی هرکس به رعایت ضوابط و مقررات و اخلاق در چهارچوب شرع مقدس اسلام است. لذا خدا محوری به جای دیگر محوری پایه و اساس فعالیتهای دینی - فرهنگی ماست.
شما میتوانید از طریق ایمیل: chandhamsari@gmail.com پیامها، اطلاعات، مطالب علمی و ... و یا در خواست همسریابی خود را ارسال نمایید. و یا با شماره 09351520403 تماس بگیرید.

ذبیح خراسانی
. ذکر روزهای هفته . دانشنامه عاشورا